Podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w Pekinie Bentley zaprezentował koncepcyjną wersję swojego pierwszego SUVa o nazwie EXP 9F. Fani motoryzacji już wcześniej mieli okazję oglądać wizualizacje nowego produktu SUVa oraz premierę modelu podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w Genewie, jednak w Chinach po raz pierwszy można było dowiedzieć się czegoś więcej o ofercie silnikowej. Model wystawowy napędza 6-litrowa jednostka benzynowa W12 biturbo o mocy 600 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm współpracująca z 8-biegową przekładnią o krótkich przełożeniach. Przedstawiciele producenta zapowiedzieli jednak, że Bentley rozważa także inne opcje napędowe, w tym 4-litrowy silnik benzynowy V8 o mocy 500 KM i napęd hybrydowy typu plug-in z jednostką V6. Hybryda o zasięgu w trybie elektrycznym wynoszącym 30 km emitowałaby 130 g CO2 na km i mogłaby rozpędzać się z miejsca do 100 km/h w mniej niż 5 sekund.
SUV EXP 9F wyróżnia się nadwoziem o mocnym charakterze, łączącym proste linie z muskularnymi powierzchniami i ani na chwilę nie pozwala nam zapomnieć, że mamy do czynienia z produktem Bentley’a. Koła zaopatrzono w 23-calowe obręcze o designie współgrającym z nadwoziem. W tyle znajdziemy drzwi o dwóch skrzydłach otwierających się na zewnątrz i podwójne końcówki eliptycznych końcówek rur wydechowych.
We wnętrzu znajdziemy ręczne wykończenia z drewna, skóry i polerowanych metali: aluminium, brązu i spiżu. Na podłodze rozmieszczono jedwabno-wełniane dywaniki. W dachu umieszczono panoramiczną, szklaną szybę. Pasażerowie na tylnych fotelach mogą wybrać kilka ustawień siedzisk – w trybie „business” mogą swobodnie wyciągnąć nogi, rozłożyć klawiaturę i posurfować w Internecie korzystając z iPada lub tabletu albo odchylić się jeszcze bardziej w fotelu położyć stopy na specjalnej podpórce i skorzystać ze stolika na szklanki z napojami i obejrzeć jakiś film na specjalnym ekranie. Przenośny Touch Pad umieszczony na konsoli środkowej zarządza klimatyzacją i funkcjami rozrywkowymi. Jeśli tylne fotele nie są wykorzystywane, można je przesunąć do przodu i zwiększyć przestrzeń bagażową.
EXP 9F został zaprojektowany w układzie 4+1 z tylnym podłokietnikiem umieszczonym między dwoma ustawianymi elektrycznie „fotelami kapitańskimi”. Schowek między fotelami kryje chłodziarkę na szampana i kieliszki.
W tyle dolny fragment dwuczęściowych drzwi może być wykorzystywany w charakterze ławki lub stolika piknikowego, a górny może tworzyć rodzaj baldachimu chroniącego przed deszczem lub zbyt mocnym słońcem. Specjalne kosze piknikowe umieszczono zgrabnie po dwóch tronach przestrzeni bagażowej. Są zamontowane na szynach, był łatwiej było je wyjąć. Nad tylnymi drzwiami można rozciągnąć dodatkowo płócienny dach, a do wyposażenia Bentley’a EXP 9F należą także dwie parasolki przechowywane w specjalnych, podgrzewanych schowkach, by szybciej schły po zmoknięciu.
Bentley EXP 9F może poruszać się w trzech trybach – Comfort, Sport i Off-Road dostosowanych do zmiennych warunków drogowych.