Porsche rozpoczęło próbne jazdy prototypów modelu 918 Spyder, który – jak zapowiada niemiecki producent – ma być sportowym samochodem przyszłości. 918 Spyder wejdzie do produkcji pod koniec września 2013 r., a pierwsze dostawy do klientów nastąpią przed końcem 2013 r.
Testowane prototypy, których kamuflaż nawiązuje do wyglądu historycznego, wyścigowego Porsche 917 mają już bardzo przypominać ostateczną wersję 918 Spyder. Inżynierzy Porsche skupili się przede wszystkim na doprowadzeniu do bardzo wyszukanej interakcji między poszczególnymi elementami napędu. Połączenie silnika spalinowego i dwóch niezależnych silników elektrycznych sprawiło, że przed specjalistami z Porsche stanęły zupełnie nowe wyzwania dotyczące strategii operacyjnych.
Supersportowy samochód został zaprojektowany jako hybryda typu plug-in, łącząc wysoką wydajność silnika spalinowego z najnowocześniejszymi jednostkami elektrycznymi. Gwarantuje to świetne osiągi i dynamikę godną wyścigowej maszyny szczycącej się mocą ponad 770 KM. Porsche zapowiada, że zużycie paliwa będzie się utrzymywać na poziomie 3 l na 100 km. Poza tym w 918 Spyder znalazło się miejsce dla innych supernowoczesnych technologii, takich jak: kadłub typu monocoque z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), adaptacyjna aerodynamika nadwozia i aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną.