MotoNews.pl

Hot hatche Seata na zlocie nad Woerthersee

21 maja 2012

SEAT Woerthersee 13

SEAT należy do grupy Volkswagena, więc jest jasne, że hiszpańskich modeli nie mogło zabraknąć na zlocie GTI nad austriackim jeziorem Woerthersee, który odbył się w ostatni weekend. SEAT zaprezentował tam sześć ognistych wersji modeli Leon i Ibiza i po raz pierwszy także modelu Mii.

Ibiza Cupra Concept

Główna atrakcja stoiska SEATa stworzona zgodnie z wytycznymi dotyczącymi nowej identyfikacji wizualnej marki. Ibiza Cupra Concept to bardzo bliska wersji produkcyjnej wizja nowej generacji sportowej ikony hiszpańskiej marki. Jej światowa premiera miała miejsce zaledwie parę tygodni temu na Auto China Show w Pekinie. Model został wyposażony w 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 180 KM. Jaskrawa żółć nadwozia kontrastuje z czarnymi obudowami lusterek bocznych, 17-calowymi obręczami i czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Wyjątkowo duży, trapezoidalny, dolny wlot powietrza podkreśla szerokość kompaktowego, sportowego samochodu, a kanciaste oprawy reflektorów wskazują na nowy design SEATa.

Ibiza FR i Leon Cupra R
Jedna Ibiza i jeden Leon, oba polakierowane na biały odcień „Nevada”, prezentują możliwości personalizacji modeli za pomocą akcesoriów SEATa. Ibiza FR pokazana nad Woerthersee miała 17-calowe, czarno-srebrne obręcze, czerwone obudowy lusterek bocznych i zaciski hamulcowe i powiększony spojler tylny. Czerwone akcenty dominowały także we wnętrzu.

Leon Cupra R został wyposażony w czarne obręcze kontrastujące ze śnieżnobiałym nadwoziem i czerwonymi zaciskami hamulcowymi. We wnętrzu zastosowano ozdobne wykończenia z czarnego lakieru fortepianowego.

”Pimp my Mii”
Po raz pierwszy na zlocie GTI SEAT pokazał sportową odmianę modelu Mii. Miejskie autko zyskało nadwozie w czerwonym kolorze o dynamicznej nazwie „Tornado Red”, czarne akcenty na nadkolach, dodatkowy spojler i czarne, 16-calowe obręcze z lekkich stopów. W kabinie również postawiono na czarno-czerwone kontrasty. Sportowe fotele wyposażono z integrowane zagłówki z ozdobnymi literami FR.

Ibiza SC Trophy i Leon Super Copa
Dwa ostatnie modele wystawione nad Woerthersee to pojazdy, które najlepiej czują się na torze wyścigowym. Leon Super Copa i Ibiza S.C. Trophy wystąpiły w nobliwych szarościach, z dynamicznymi akcentami w postaci obudów lusterek bocznych i klatki bezpieczeństwa we fluoroscencyjnym odcieniu koloru pomarańczowego.

Ibiza SC Trophy bazuje na nowej generacji SEATa Ibizy i została wyposażona w 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 180 KM. Siedmiobiegową przekładnią DSG kierowca steruje za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy, a blokada mechanizmu różnicowego zapewnia świetną trakcję. Samochód wyposażono w zmodyfikowaną miskę olejową, mocny układ hamulcowy i wyścigowe zawieszenie oraz 18-calowe obręcze i wyraźnie poszerzone nadkola. Deska rozdzielcza w kabinie jest bardziej minimalistyczna, niż w przypadku seryjnej wersji produkcyjnej i dostarcza kierowcy tylko tych danych, które są niezbędne podczas wyścigu.

Leon Super Copa to przedstawiciel ligi seniorów w SEAT Motorsport. Bazuje na bratnim modelu startującym w serii WTCC i została już wyprodukowana w ponad 250 egzemplarzach. Napędza go 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową przekładnią DGS i mechanicznie blokowanym przednim mechanizmem różnicowym.

Zdjęcia: Seat, opracowanie: BM