MotoNews.pl

Isuzu D-MAX – pickup o całkowicie nowym obliczu

22 maja 2012

Kategoria | Auto firmowe  Premiery
Marka, model | ,
Isuzu D-MAX 13

Bazując na blisko stuletnim doświadczeniu Isuzu w produkcji pojazdów, całkowicie nowy D-MAX definiuje od nowa pojęcie słowa: „wytrzymałość”.

Serce rasowego sportowca

Całkowicie nowy, wysokoprężny silnik o pojemności 2,5 l, z dwustopniowym turbodoładowaniem, pozwala uzyskać oszałamiająco niskie, jak na tę klasę, zużycie paliwa. W cyklu mieszanym, dla wersji z podwójną kabiną, napędem 4×4 i manualną skrzynią biegów, najnowszy Isuzu D-MAX spala zaledwie 7,4 l/100 km. Ta zaawansowana technologicznie, nowa jednostka napędowa, zgodna z normą EURO 5, osiąga moc 163 KM. Ponadto utrzymuje wysoki moment obrotowy równy 400 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowej, przy bardzo niskiej jak na tę klasę emisji CO2 , wynoszącej 194 g/km. Dzięki tym parametrom, wysokoprężny silnik Isuzu, zastosowany w D-MAX, przewyższa konkurencyjne silniki pod względem: zużycia paliwa, mocy, momentu obrotowego i wpływu na środowisko. Za tą najnowszą konstrukcją stoi wieloletnie doświadczenie i know-how Isuzu w projektowaniu i produkcji silników wysokoprężnych oraz historia sprzedaży 23 milionów jednostek napędowych, które zawsze reprezentowały najwyższy możliwy poziom technologiczny.

Stabilność i przyczepność w każdych warunkach
Isuzu D-MAX o sportowej, agresywnej sylwetce zbudowano na solidnym podwoziu. To daje niezwykłą stabilność i przyczepność, niezależnie od tego czy pick-up ma służyć do zadań specjalnych, takich jak jazda w ekstremalnych, terenowych warunkach czy podczas misji bardziej przyziemnych, jak przewożenie ładunków. Większa i wzmocniona tyna część ramy oraz elektroniczny system przełączania napędu 4×4 „w locie”, sprawiają, że najnowszy Isuzu D-MAX poradzi sobie niczym muskularny ciężarowiec, nawet z holowaniem przyczep o masie do 3 ton.

Agresywny, elegancki… doskonały
Doskonałe proporcje i agresywna, sportowa sylwetka najnowszego Isuzu D-MAX zapewniają wyjątkowe właściwości aerodynamiczne. Jej narodziny poprzedziły zaawansowane testy w tunelach aerodynamicznych na całym świecie. Wszystko po to, aby stworzyć cichszy i jeszcze bardziej ekonomiczny model pickupa. Dłuższe, szersze i wyższe, całkowicie nowe nadwozie sprawia, że przestronne i wygodne wnętrze najnowszego Isuzu D-MAX gwarantuje kierowcy i pasażerom wyjątkowy komfort. Jednocześnie mniejszy promień skrętu (w porównaniu do poprzednika) zapewnia jeszcze lepszą zwrotność.

Harmonia, wygoda i doskonała użyteczność
Wnętrze najnowszego Isuzu D-MAX zaprojektowano tak, by wszelkie udogodnienia i najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, były na wyciągnięcie ręki. Przyrządy z elektroluminescencyjnym podświetleniem, automatyczna klimatyzacja oraz centralny zamek, sterowany za pomocą pilota w kluczyku. Wkomponowane w kierownicę przyciski, pozwalają na szybką i bezpieczną obsługę nowego zestawu stereo, dzięki któremu można rozkoszować się doskonałą jakością dźwięku. Dodatkowy efekt przestrzenności dźwięku zapewniają głośniki zlokalizowane ponad głowami kierowcy i pasażerów. Do systemu można podłączyć iPoda® i urządzenia z modułem Bluetooth®.

„Bezpieczeństwo to nasz priorytet”
D-MAX doskonale odzwierciedla podejście Isuzu do kwestii bezpieczeństwa. Najnowszego pickupa wyposażono w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny boczne, maskę absorbującą energię zderzenia czołowego z pieszym i boczne belki wzmacniające. Nowa, ulepszona konstrukcja kabiny, inteligentne pasy bezpieczeństwa i system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, gwarantują użytkownikom najlepszą ochronę. Ponadto, w standardowym wyposażeniu znajdują się dodatkowe systemy bezpieczenstwa, jak: elektroniczna kontrola stabilności (ESC), system kontroli trakcji (TCS) i ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (BA). Światła do jazdy dziennej i nowe, diodowe tylne lampy zespolone zapewniają maksymalną widoczność pojazdu. Wszystkie te systemy dają użytkownikom poczucie pełnego spokoju podczas jazdy. Najnowszy D-MAX to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w tej klasie.

Co się zmieniło w całkowicie nowym ISUZU D-MAX?

ELEMENTY ZEWNĘTRZNE:

  • Nowo zaprojektowane, muskularne błotniki.
  • Nowo zaprojektowane lusterka boczne z zintegrowanymi kierunkowskazami.
  • Lampy przeciwmgielne przednie zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej.
  • Światła do jazdy dziennej.
  • Panel drzwi otwierany “pod wiatr” w wersji z przedłużoną kabiną.
  • 17-calowe felgi aluminiowe.
  • Nowy design przednich lamp projekcyjnych.
  • Tylne lampy pozycyjne i stop w technologii LED.
  • Progi boczne.
  • Nowo zaprojektowany zderzak tylny.
  • Zwiększony rozstaw osi z 3.050 do 3.095 mm.

WNĘTRZE:

  • Nowa deska rozdzielcza ze zintegrowanymi uchwytami na napoje.
  • Nowo zaprojektowany zestaw wskaźników.
  • Wskaźniki z wielofunkcyjnym wyświetlaczem centralnym.
  • Nowa trójramienna kierownica.
  • Wielofunkcyjny system sterowania w kierownicy.
  • Nowy kontroler przełączania napędów.
  • Poduszki powietrzne (SRS) przednie, boczne oraz kurtyny boczne.
  • System nagłośnienia Live Surround.
  • Automatyczna klimatyzacja.
  • Nowy, dodatkowy schowek w desce rozdzielczej z gniazdem 12V.
  • Tapicerka skórzana z elektryczną regulacją fotela kierowcy.
  • Tapicerka materiałowa z manualną regulacją fotela kierowcy.
  • Trzeci zagłówek kanapy tylnej.
  • Podłokietnik w kanapie tylnej.
  • Elektrycznie regulowane szyby.
  • Szyba boczna kierowcy z funkcją zapobiegania zakleszczeniu.

SILNIK I PODWOZIE:

  • Silnik spełniający normę EURO 5 z filtrem cząstek stałych DPD.
  • Moduł rejestrujący parametry pojazdu.
  • Nowa maska (pokrywa) silnika.
  • 6-biegowa skrzynia manualna.
  • 5-stopniowa skrzynia automatyczna z trybem sekwencyjnym.
  • Przednie zawieszenie niezależne na sprężynach spiralnych.
  • Nowo zaprojektowana tylna oś.
  • System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC.

Zdjęcia: ISUZU Automotive Polska