![Alpha-N 1M RS 10](https://img.motonews.pl/autoblog/photos/2012/06/Alpha-N_1M_RS_10.jpg)
Choć nazwa Alpha-N może nie brzmieć znajomo w uszach naszych czytelników, to miłośnicy tuningu zapewne słyszeli o dwóch panach: Alexandrze Zilligerze i Markusie Gutjarze, którzy firmę tę założyli. Przedtem pracowali dla Veritas-VBT Racing i wynieśli stamtąd niezłe umiejętności modyfikacji pojazdów. Alpha-N skupia się przede wszystkim na tworzeniu komponentów z włókna węglowego udoskonalających nadwozia pojazdów różnych marek.
Najnowsze dzieło tunera to przeróbka BMW 1M, które Niemcy skromnie określili mianem „Alpha Beast”. Trzeba przyznać, że eksperci z Alpha-N poszaleli w BMW z włóknem węglowym – z tego materiały wykonano m.in.: maskę silnika z wlotami powietrza, spojler przedni, dach, dokładkę na spojler tylny i tylny dyfuzor.
3-litrowa, 6-cylindrowa jednostka napędowa BMW 1M została całkowicie przerobiona, zoptymalizowano także jednostkę kontrolną silnika, wymieniono układ wydechowy i układ dolotowy, dzięki czemu „bestia alfa” oddaje do dyspozycji kierowcy o 70 KM więcej, niż wersja seryjna BMW 1M (w sumie to 410 KM). Wymieniono także układ hamulcowy – przy przedniej osi pojawiły się tarcze MAC o średnicy 380 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami.
Pojazd porusza się na oponach Michelin Cup zamontowanych na 19-calowych obręczach O.Z. Superforgiata.