Opel Astra pojawia się na rynku w nowej odsłonie, jako sportowy i elegancki sedan. Według założeń producenta jego trójbryłowa sylwetka ma nawiązywać do aut z wyższego segmentu i stanowić bardziej przystępną alternatywę wobec modeli klasy średniej. Przypomnijmy, że aktualnie linia Opla Astry składa się z pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi Sports Tourer, coupe GTC i nowego sedana.
Sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu, a klienci na początku będą mogli wybrać jeden z pięciu silników: trzech benzynowych (od 85 kW/115 KM do 132 kW/180 KM), z których dwa mogą współpracować z sześciobiegowymi skrzyniami automatycznymi, oraz dwóch diesli (od 81 kW/110 KM do 96 kW/130 KM). Dwie odmiany trójbryłowej Astry 1.7 CDTI ecoFLEX z systemem Start/Stop oraz innymi rozwiązaniami podnoszącymi wydajność mają moc 81 kW/110 KM lub 96 kW/130 KM i zużywają tylko 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, co przekłada się na emisję CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km. Na początku 2013 roku do oferty jednostek napędowych dołączą czterocylindrowe silniki benzynowe nowej generacji SIDI ECOTEC o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Nowy sedan Astra sedan może pochwalić się długością 4658 mm, szerokością 1814 mm i wysokością 1476 mm. Rozstaw osi pozostał niezmieniony i wynosi 2685 mm. Pojemność bagażnika zwiększono o 90 l w porównaniu z wersją pięciodrzwiową – do 460 litrów Po złożeniu tylnej kanapy dzielonej w proporcji 60:40 pojemność bagażowa wrasta do 1010 litrów.
Nowy, trójbryłowy Opel Astra wyróżnia się elegancką i smukłą sylwetkę. Dach łagodnym łukiem zamyka przedział pasażerski, a następnie płynnie przechodzi w stromo opadającą tylną szybę i dalej — w krótką pokrywę bagażnika o aerodynamicznej krawędzi. Wydatny słupek C sięga daleko ku tylnej części auta, co pozwala zamaskować optycznie obszerność bagażnika. Na poziomie klamek biegnie przetłoczenie o linii nieco wyraźniej zaznaczonej w tylnej części, co dodaje „muskulatury” poniżej trzeciego słupka i bagażnika.
W tyle samochodu dominują: stroma płaszczyzna tylnej szyby, zintegrowany spojler i potężny, zachodzący daleko na boki auta zderzak. Kształt tylnych świateł nawiązuje do innych wersji Astry. Umieszczone między światłami subtelne przetłoczenie optycznie poszerza pojazd, nie ujmując jednak nic z elegancji jego zgrabnej sylwetce. Fragment lampy zachodzi na tylny pas pokrywy bagażnika – co także jest cecha wspólną z innymi modelami Opla. Zarys wnęki na numer rejestracyjny w zderzaku zharmonizowano z kształtem tylnej klapy. Wszystkie te elementy tworzą wyważoną i harmonijną całość.
Klienci oczekujący wysokiego poziomu technicznego nie zawiodą się na czterodrzwiowym sedanie Opla. Nowa Astra została wyposażona w takie systemy bezpieczeństwa aktywnego, jak system Advanced Forward Lighting (AFL+) z biksenonowymi reflektorami oraz mnóstwo wyrafinowanych funkcji oświetlenia, takich jak zmienny rozkład wiązki światła, doświetlanie łuków i zakrętów oraz asystent świateł drogowych. Adaptacyjny system podwozia FlexRide automatycznie dostosowuje charakterystykę amortyzatorów do warunków drogowych i umożliwia wybór jednego z trzech trybów jazdy: „Standard”, komfortowy „Tour” lub przekazujący więcej informacji o nawierzchni „Sport”. Opcjonalnie można także wyposażyć Opla Astrę sedna w przednie fotele o podwyższonej ergonomii, z certyfikatem „Akcji na rzecz zdrowych pleców” (Aktion Gesunder Rücken e.V – AGR). Pojazd jest dostępny z kilkoma opcjami systemów systemów informacyjno-rozrywkowych- najdroższy model nawigacji Navi 900 może wyświetlić mapy ponad 30 europejskich krajów zapisane na karcie SD wraz z cyfrowymi wskazówkami dotyczącymi trasy.
Światowa premiera nowej wersji nadwoziowej Astry będzie miała miejsce w dniach 29.08.-09.09 podczas Salonu Motoryzacyjnego w Moskwie. W Polsce zamówienia składać będzie od ostatniego tygodnia czerwca. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w ostatni weekend września 2012.