Zestaw komponentów poprawiających aerodynamikę nadwozia i wykonanych z włókna węglowego, ultralekkie obręcze i dodatkowe 42 KM mocy – tak prezentuje się oferta znanego tunera Novitec Rosso dla Ferrari FF.
Pierwsze Grand Tourismo z napędem na wszystkie koła z manufaktury w Maranello w interpretacji Novitec Rosso porusza się na 21- lub 22-calowych obręczach, a jego nadwozie zyskało elementy dopracowane w tunelu aerodynamicznym, takie jak: dokładka na przedni zderzak obniżająca pojazd optycznie, która zapobiega unoszeniu przedniej osi, spojler dachowy i spojler tylny z dyfuzorem, dokładka na tył samochodu i elementy z włókna węglowego wokół czarnych świateł tylnych Novitec Rosso. Nowe są także fartuchy boczne i obudowy lusterek bocznych z włókna węglowego oraz dach z tego samego materiału. Włókna węglowego użyto także do wykonania atrapy chłodnicy.
Novitec Rosso podarował również Ferrari FF specjalnie zaprojektowane obręcze z lekkich stopów NF4 o pięciu ramionach. Zamontowano na nich wyczynowe opony Pirelli Pzero w rozmiarze 255/30 ZR 21 z przodu i 315/25 ZR 22 z tyłu. Przy okazji obniżono nieco zawieszenie Ferrari.
Novitec Rosso przeprogramował jednostkę kontrolną 6,3-litrowego silnika 12V i wymienił układ wydechowy, dzięki czemu udało się zwiększyć moc do 702 KM/516,6 kW. Stuningowane Ferrari FF rozwija prędkość maksymalną 340 km/h, czyli o 5 km/h więcej od standardowego modelu.
We wnętrzu tuner proponuje montaż dłuższych manetek z włókna węglowego, by kierowca mógł sprawniej sterować pracą 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej Ferrari FF. Poza tym ozdobił fotele i kabinę skórą, alcantarą i włóknem węglowym.