MotoNews.pl

Mazda MX-5 w nowej odsłonie

11 lipca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Mazda MX-5 Roadster 2

Zmodernizowana wersja najpopularniejszego chyba sportowego modelu ze składanym dachem, Mazdy MX-5 właśnie tworzy się na liniach montażowych fabryki japońskiego producenta w Hiroszimie, a w Europie będzie dostępna w salonach sprzedaży już jesienią tego roku. Mazda poprawiła systemy bezpieczeństwa i właściwości jezdne, wprowadziła kilka zmian w stylistyce nadwozia i wystroju wnętrza, by jeszcze bardziej uatrakcyjnić dwa warianty cabrio – coupe z chowanym, twardym dachem i klasyczny kabriolet z dachem wykonanym z tkaniny.

Agresywniejsza stylistyka nadwozia, wyrafinowane wnętrze
Uaktualniona Mazda MX-5 ma nowy zderzak przedni, który nadaje roadsterowi bardziej agresywnego charakteru i optymalizuje przy okazji aerodynamikę nadwozia. Europejczycy będą mogli również zamówić nową Mazdę w nieoferowanym dotąd odcieniu szarości „Dolphin Grey”, który zastąpi dotychczasowy popielaty „Metropolitan Grey”.

We wnętrzu wprowadzono jedynie subtelne zmiany w postaci nowych elementów przy wskaźnikach i dopasowanych do nich ramion kierownicy.

Przyjemniejsze wejścia w zakręty
Nowa odsłona Mazdy MX-5 jeszcze szybciej i precyzyjniej reaguje na działania kierowcy. Będzie on mógł lepiej panować nad samochodem przyspieszając z niskiej prędkości (np. na pełnych zakrętów, podmiejskich drogach), ponieważ w Mazdach X-5 ze skrzynią ręczną ruch przepustnicy i głębokość wciskania pedału gazu można kontrolować oddzielnie.

Producent zmodyfikował także podciśnieniowy siłownik wspomagania układu hamulcowego, przez co hamując przed wejściem w zakręt kierowca będzie mógł łatwiej sterować powrotem pedału hamulca. Reakcja nowego modułu sterowania przyspieszeniem na zdjęcie stopy z pedału hamulca i ponowne wciśnięcie gazu jest teraz bardziej zdecydowana. Mówiąc w skrócie – Mazda MX-5 przyspiesza płynniej i hamuje łagodniej niż przedtem.

Aktywna maska silnika bezpieczniejsza dla pieszych
Nowością w Mazdzie MX-5 jest system bezpieczeństwa, tzw. „aktywna maska silnika”. Chroni ona przechodniów podczas ewentualnej kolizji z roadsterem. Gdy kabriolet zderzy się z pieszym maska automatycznie unosi się i amortyzuje jego upadek. Przeprojektowany zderzak przedni nie tylko optymalizuje aerodynamikę nadwozia i poprawia jego wygląd, lecz także lepiej chroni nogi pieszego podczas ewentualnego wypadku.

Rwących się do zakupu czytelników uprzedzamy, że choć w Europie nowa Mazda MX-5 będzie dostępna już jesienią, to w Polsce pojawi się dopiero w przyszłym roku.

Zdjęcia: Mazda, opracowanie: BM