Renault Espace ma już dwadzieścia osiem lat. Po raz pierwszy pojawiło się w Europie w 1984 roku i było wtedy prekursorem aut jednobryłowych na naszym kontynencie. Od tamtego czasu udało się sprzedać 1,2 miliona egzemplarzy tego vana powstałego dzięki współpracy Renault z firmą Matra. Teraz francuski producent wprowadza do salonów sprzedaży nową odsłonę zasłużonego Espace, które – jak zapewnia – ma teraz bardziej dynamiczny wygląd, emituje mniej dwutlenku węgla i potrzebuje mniej paliwa do pracy oraz oferuje pasażerom wysoki poziom komfortu jazdy.
Wygląd zewnętrzny i wnętrze kabiny
Nowa odsłona Espace to kolejny model, w którym projektanci zastosowali nowe wytyczne dotyczące tego, jak ma się prezentować styl designu Renault. Logo na atrapie chłodnicy z chromowanymi listwami ozdobnymi zostało mocniej wyeksponowane dzięki większym wymiarom. Espace otrzymał także nowe zestawy obręczy z lekkich stopów: „Monterey” i „Dark Epitus”.
Wnętrze jest dobrze oświetlone dzięki dużemu, otwieranemu dachowi i nadal może w nim podróżować komfortowo do siedmiu osób. Nowinki zastosowane w kabinie to m.in. tapicerka z innowacyjnego materiału pokrytego powłoką Teflon Automotive High Protection. Nie wchłania ona cieczy na bazie wody i oleju, co oczywiście w dużym stopniu chroni ją przed zabrudzeniami, a jednocześnie ochronna powłoka nie zmienia wyglądu tkaniny, ani nie wpływa na jej teksturę.
W wersji Initiale zmieniono wygląd deski rozdzielczej, dodając specjalne przeszycia, które mają sprawiać, że wnętrze kabiny wyda się pasażerom lepiej wykończone i bardziej eleganckie.
W zagłówkach przednich foteli znajdują się dwa 7-calowe ekrany, na których można odtwarzać filmy z płyt DVD. Pracę kierowcy ułatwia kamera cofania (dostępna jako wyposażenie opcjonalne). Obraz z niej wyświetlany jest na ekranie systemu nawigacji w środkowej części deski rozdzielczej.
Na liście standardowych elementów wyposażenia znalazły się również:
- automatyczny hamulec postojowy,
- system nawigacji z usługami Carminat TomTom Live,
- karta Renault Hands Free,
- łącze USB i Blutetooth.
Silniki
W nowym Renault Espace obniżono zarówno emisję dwutlenku węgla, jak i spalanie, dzięki:
- zastosowaniu technologii odzyskiwania energii podczas hamowania (ESM) w silnikach wysokoprężnych,
- termostatycznej pompie oleju w dieslach,
- zastosowaniu technologii Thermo-management wpływającej na przyspieszenie wzrostu temperatury pracy silnika poprzez zmniejszenie oporów tarcia (lepkość oleju),
- układowi recyrkulacji schłodzonych spalin EGR w silnikach wysokoprężnych,
- poprawie współczynnika SCx dla nadwozia o 3%,
- zamontowaniu nowego ogumienia o obniżonym oporze toczenia,
- układowi kierowniczemu ze wspomaganiem elektrohydraulicznym.
Jak to wygląda w konkretnych liczbach? Dwulitrowy silnik dCi (M9R) o mocy 150 KM w połączeniu z 6-biegową przekładnią zużywa o 0,8 l oleju napędowego na 100 km mniej niż w poprzedniej wersji (5,7 l/100 km) i emituje 150 g CO2 na km. Dwulitrowy silnik dCi (M9R) w połączeniu ze skrzynią automatyczną również zużywa mniej o 0.8 l paliwa na 100 km niż poprzedni wariant (6,4 l/100 km) i emituje 169 g CO2/km.
Van Renault Espace produkowany jest we francuskiej fabryce w Sandouville.