MotoNews.pl

Chevrolet Camaro SS z pakietem 1LE na 2013 rok

19 lipca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Chevrolet Camaro 1LE 12

Chevrolet Camaro to jeden z najpopularniejszych, amerykańskich modeli sportowych i klasyczny „muscle car”. Fanów dobrych osiągów w USA przekonuje 3,6-litrowym silnikiem V6 z wtryskiem bezpośrednim o mocy 323 KM dostępnej do 6800 obr./min. Jeśli to nie wystarczy, zawsze można sięgnąć po wariant Camaro SS, który może się pochwalić 6,2-litrową jednostką V8 w dwóch odmianach:

  • o mocy 405 KM i maksymalnym momencie 556 Nm lub
  • o mocy 432 KM i maksymalnym momencie 569 Nm.

(w tych dwóch wersjach Camaro dostępne jest w Polsce).

Dla „ekstremistów” Chevrolet wprowadził w tym roku do swojej oferty bazującą na Camaro SS wyczynową wersję ZL1 oddającą do dyspozycji kierowcy moc 580 KM dostępną od 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 556 Nm dostępny od 4200 obr./min. Niedawno Chevrolet Camaro ZL1 dołączył do „Klubu 11 sekund”, jak nazywane jest elitarne grono samochodów potrafiących pokonać ¼ mili w czasie zbliżonym właśnie do 11 sekund. Przy takiej gamie modelowej można by już spocząć na laurach, jednak amerykańskim inżynierom najwyraźniej zależy na tym, by jeszcze bardziej dopracować swojego „muscle cara”.

W kwietniu opublikowaliśmy artykuł informujący o tym, że Chevrolet przygotował pakiet 1LE 2013 dla Camaro SS, który sprawia, że pojazd nabiera jeszcze bardziej sportowego charakteru. Jednak materiał poglądowy załączony do komunikatu producenta był wówczas dość skąpy. Teraz możemy już przedstawić szczegółowe dane dotyczące nowego pakietu oraz więcej zdjęć.

Camaro SS z pakietem 1LE w wersji na rok 2013 zostało wyposażone w jednostkę napędową V8 o mocy 420 KM i 6-biegową przekładnię manualną TR6060-MM6. Zastosowanie pakietu wprowadza następujące modyfikacje do bazowej specyfikacji samochodu:

  •  zawieszenie z większym przednim stabilizatorem poprzecznym (27 mm) i 28-milimetrowym stabilizatorem tylnym, by zwiększyć kontrolę nad zachowaniem nadwozia oraz rozpórką, by poprawić sterowność i czas reakcji na działania kierowcy,
  • łożyska kół, drążek kierowniczy i wieżyczki tylnych amortyzatorów zapożyczone z Camaro ZL1 i
  • wysokowydajną pompę paliwa z ZL1.

Chevrolet pomyślał także o stronie wizualnej. W pakiecie 1LE 2013 dbają o nią następujące komponenty:

  • matowa, czarna maska silnika,
  • przedni splitter,
  • spojler tylny,
  • 20-calowe, 10-ramienne obręcze z lekkich stopów w kolorze czarnym,
  • opony Goodyear Eagle Supercar G:2 w rozmiarze 285/35ZR20 (takie same, jakie zamontowano przy przedniej osi Camaro ZL1).

Nie zapomniano o wnętrzu kabiny, znajdziemy tam kierownicę o spłaszczonej dolnej części, obitą mikrofibrą imitującą zamsz oraz dźwignię zmiany biegów o skróconych przełożeniach, również zapożyczoną z Camaro ZL1.

Wygląda na to, że pakiet 1LE to dobry pomysł dla tych, których nie satysfakcjonuje Camaro SS, a nie stać ich na model ZL1. Ciekawe, czy zobaczymy go w polskiej ofercie Chevroleta.

Zdjęcia: Chevrolet, opracowanie: BM