MotoNews.pl

Nowe BMW serii 7

23 lipca 2012

Kategoria | Rynek Premium
Marka, model | ,
BMW 7 22a

Nowe BMW serii 7 ma wzmocnić swoją pozycję w kategorii innowacyjnych sedanów reprezentujących segment samochodów luksusowych. Okręt flagowy we flocie BMW uosabia sportową elegancję, nowoczesne rozwiązania technologiczne i luksusowy komfort w kabinie.

Nowe BMW serii 7 może się pochwalić reflektorami z diodami LED, odświeżonym, lepiej wygłuszonym wnętrzem, poprawionym komfortem jazdy, obszerną listą wyposażenia opcjonalnego oraz systemami bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. Wszystko razem tworzy nam model z najwyższej półki. Producent zadbał także o włączenie do gamy silnikowej nowych lub zoptymalizowanych jednostek napędowych, włączając w to najmocniejszego na świecie 6-cylindrowego, rzędowego diesla oraz drugą generację BMW ActiveHybrid7.

Nadwozie: nowe reflektory i subtelne zmiany stylistyczne
Dynamiczne linie i świetnie wyważone proporcje nadal są cechami wyróżniającymi sportowego i eleganckiego sedana BMW serii 7.

Najbardziej w wyglądzie zewnętrznym nowego modelu przyciągają wzrok nowe reflektory z diodami LED. Oprócz tego w nowej limuzynie BMW zmodyfikowano atrapę chłodnicy w kształcie nerki, która teraz ma dziewięć listew zamiast dwunastu. Wprowadzono także nowy fartuch przedni odróżniający nowy model od poprzednika. W dolną część obudów lusterek bocznych wmontowano kierunkowskazy. Tył ozdobiono wąskim, chromowanym pasem łączącym dwa wysmukłe światła.

Wnętrze kabiny: nowe, skórzane fotele, lepsze wyciszenie, pakiet rozrywkowy i system audio z wysuwanym głośnikiem centralnym
W kabinie nowego sedana BMW znajdziemy oczywiście materiały wykończeniowe najwyższej jakości. Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mogą teraz wypocząć na nowych fotelach obitych skórą oferujących optymalne wsparcie dla kręgosłupa i komfort, który docenimy zwłaszcza podczas dłuższych podróży.

Pasażerowie na tylnej kanapie podróżują w luksusowych warunkach, a teraz na pewno docenią lepiej wyciszoną kabinę. Opcjonalne zamiast kanapy w tyle można zamontować osobne fotele. Elementem wyposażenia opcjonalnego jest także pakiet rozrywkowy „Rear Seat Entertainment” z 9,2-calowym, płaskim ekranem.

Nowy 1200-watowy system audio surround marki Bang&Olufsen został wyposażony w 16 głośników, w tym w podświetlany głośnik centralnym, który można wysuwać niemal całkowicie z deski rozdzielczej i ponownie w nią chować.

Kokpit: centralny wyświetlacz kontrolny z trójwymiarową grafiką
W nowym BMW serii 7 wielofunkcyjny wyświetlacz wskaźników znajdujący się pod kierownicą dostarcza kierowcy wszelkich, niezbędnych informacji. W zależności od wybranego trybu jazdy poszczególne wirtualne wskaźniki przybierają różną formę graficzną i kolory. Wyświetlacz kontrolny znajdujący się pośrodku deski rozdzielczej także został udoskonalony i może się teraz pochwalić grafiką 3D w wysokiej rozdzielczości.

Silniki i podwozie: wyrafinowana moc, mniejsze spalanie i zwiększony komfort jazdy

Nowe BMW serii 7 wejdzie do oferty producenta uzbrojone w odświeżoną gamę jednostek napędowych, w których postawiono na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń.

Moc silników przekazywana jest na koła za pośrednictwem inteligentnej, 8-biegowej przekładni automatycznej Steptronic. Apetyt na paliwo w nowym BMW zmniejszają dodatkowo takie technologie, jak: funkcja Auto Start/Stop, odzysk energii hamowania i przełącznik właściwości jezdnych z trybem ECO PRO.

Oprócz flagowego BMW 760i z 12-cylindrową jednostką napędową (544 KM), klienci będą mogli nabyć BMW 740i z nowym, 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem TwinPower Turbo (320 KM) lub BMW 750i ze zmodernizowaną jednostką benzynową V8 (450 KM).

6-cylindrowe diesle napędzają BMW 730d i 740d i oferują kierowcy zwiększoną moc przy mniejszym zapotrzebowaniu na olej napędowy (odpowiednio 258 KM i 313 KM oraz 5,6 l/100 km i 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym).

W nowej linii BMW serii 7 debiutuje natomiast BMW 750d xDrive. Pod jego maską znajduje się nowy, rzędowy silnik wysokoprężny M Performance TwinPower Turbo – najmocniejsza jednostka tego typu na świecie (381 KM).

Ofertę uzupełnia druga generacja BMW ActiveHybrid7 łącząca nowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy TwinPower Turbo z jednostką elektryczną o mocy 55 KM, co przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2. Ogólna moc BMW ActiveHybrid7 to 354 KM.

Zawieszenie w nowym sedanie BMW serii 7 zostało wyposażone w zmodyfikowane, gumowe łożyska, nowe amortyzatory, samopoziomujące zawieszenie osi tylnej z amortyzacją pneumatyczną i montowany seryjnie aktywny układ kierowniczy.

BMW ConnectedDrive
Unikalne połączenie systemów asystujących kierowcy i usług mobilnych w BMNW serii 7 teraz zostało poszerzone o nowe funkcje:

  • system BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób i doświetlaniem,
  • asystenta świateł drogowych,
  • adaptacyjne reflektory diodowe,
  • Driving Assistant Plus z tempomatem aktywnym z funkcją Stop&Go, ostrzeganiem przed kolizją i asystentem nagłego hamowania,
  • system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu z automatyczną funkcją rozpoznawania zmęczenia u kierowcy,
  • system ostrzegania przed przekraczaniem ograniczenia prędkości.

Ceny nowego sedana BMW serii 7 na rynku polskim kształtują się w zakresie od niecałych 346 000 do niecałych 686 000 PLN.

Zdjęcia: BMW, opracowanie: BM