Ford oczekuje, że nowy model C-MAX Energi będzie mógł po jednokrotnym naładowaniu baterii przejechać w trybie wyłącznie elektrycznym ponad 30 km, czyli odcinek niemal dwa razy dłuższy, niż hybrydowa Toyota Prius. Ogólny zasięg Forda C-MAX Energi, przy wykorzystaniu silnika elektrycznego i benzynowego, ma kształtować się na poziomie 885 km.
C-MAX Energi należy do pierwszej dedykowanej linii Forda w USA obejmującej pojazdy z napędem hybrydowym i wkrótce będzie dostępny w sprzedaży u tamtejszych dilerów samochodowych. C-MAX Energii działa jak tradycyjna „hybryda” z dwoma wyjątkami:
- właściciele ładują baterię przy wykorzystaniu portu zamontowanego w samochodzie i zwykłego gniazdka elektrycznego,
- C-MAX Energii ma większą baterię litowo-jonową.
Do wyboru do koloru
W Stanach Zjednoczonych można już zamawiać model C-MAX Hybrid za cenę podstawową ok. 25 995 dolarów, czyli taniej niż Toyota Prius. Nie wiadomo, czy model pojawi się w Europie, gdzie Ford stawia na modele z silnikami ECOnetic, choć mówiło się, że C-MAX Energi zawita do nas w 2013 roku.
Tak, czy inaczej Ford planuje wprowadzenie do swojej oferty pięciu modeli z silnikami elektrycznymi, będą to:
- Wspomniany już Ford C-MAX Energi z 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym działającym w cyklu Atkinsona, jednostką elektryczną i baterią litowo-jonową. Odznacza się łączną mocą 188 KM.
- Ford Focus Electric: produkcja tego samochodu rozpoczęła się pod koniec zeszłego roku. Najoszczędniejszy pod względem zużycia paliwa kompaktowy model Ameryki Północnej ładuje swoje baterie w ciągu 4 godzin przy użyciu stacji ładującej 240 V.
- Ford C-MAX Hybrid, który w sprzedaży w USA pojawi się tej jesieni i który działa, jak klasyczny model z napędem hybrydowym,
- Nowy Ford Fusion Hybrid, który Amerykanie również będą mogli kupić już jesienią tego roku.
- Ford Fusion Energii – model hybrydowy typu plug-in, którego produkcja ma się rozpocząć pod koniec tego roku.