Niemiecka firma tuningowa Alpha-N znana jest z bardzo „męskich” konwersji modeli BMW, przypomnijmy choćby takie ich dzieła, jak: BMW serii 3 w roli „streer-racera” czy BMW 1M „Alpha Beast”.
Ostatnio panowie z Alpha-N zapragnęli zamienić jeden z modeli bawarskiego producenta pojazd wyścigowy. Padło na BMW M3 z serii E92. Oczywiście model ten ma całą gamę sportowych genów już na wyjściu z fabryki, ale tunerzy z Alpha-N jeszcze je trochę „podkręcili”.
Zastosowali klasyczną optymalizację silnika w formie przeprogramowania jego jednostki kontrolnej i zamontowania czerpni powietrza z włókna węglowego oraz tytanowego, sportowego układu wydechowego marki Akrapovic. Dzięki tym modyfikacjom 8-cylindrowa jednostka napędowa zwiększyła swoją moc o około 30 KM, do ok. 450 koni mechanicznych.
By upewnić się, że większa dawka mocy będzie przenoszona na koła bez większych strat, zwłaszcza w trudnych warunkach na torze wyścigowym, specjaliści z Alpha-N zastosowali w BMW M3 sportową ramę konstrukcyjną marki KW w połączeniu z wyjątkowo lekkimi obręczami OZ Superforgiata o średnicy 19 cali i ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup w rozmiarze 265/35R19.
Na „body kit” złożyły się:
- spojler przedni z włókna węglowego w wersji wyścigowej z kanałem wentylującym hamulce,
- dyfuzor z włókna węglowego w tyle i
- imponujące skrzydło tylne z włókna węglowego.
We wnętrzu zamontowano fotele Recaro Pro Racer Hans.
Panowie z Alpha-N nie zakończyli jeszcze prac nad BMW M3. Planują także zainstalowanie w nim klatki bezpieczeństwa, drzwi z włókna węglowego, maski silnika z włókna węglowego i pokrywy bagażnika z tego samego materiału.