MotoNews.pl

Audi R8 V10 plus – nowy, topowy model z 550 KM pod maską

26 lipca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Audi R8 V10 plus 3

Audi R8 V10 plus to nowy, topowy model w rodzinie sportowych modeli R8. Jest oferowane z silnikiem V10 współpracującym z nową, 7-biegową przekładnią S tronic. Topowy model dzieli ogólny wygląd i rozwiązania techniczne z nowym Audi R8, ale występuje tylko jako coupe i oferuje kilka elementów niespotykanych w innych wariantach R8.

W wyglądzie nadwozia do standardowych cech R8 V10 plus należy przedni splitter stworzony z połączenia tworzywa sztucznego i włókna węglowego (materiał ten znany jest pod skrótem CFRP). Wizualnym wyróżnikiem R8 V10 plus są także:

  • obudowy lusterek bocznych z CFRP,
  • listwy boczne z CFRP,
  • boczne wloty powietrza wykonane z CFRP ,
  • czarne szczeliny wentylacyjne przy tylnej szybie ,
  • podciągnięty do góry dyfuzor tylny z CFRP i
  • dwie, czarne końcówki rur wydechowych.

Po otwarciu maski silnika Audi R8 V10 plus naszym oczom ukaże się przedział silnika częściowo zbudowany z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, który oświetlają specjalne diody LED. Klienci zamawiający topowy model R8 będą mogli także wybrać matowe wykończenie nadwozia.

Dzięki zastosowaniu lekkiej konstrukcji Audi Space Frame, rezygnacji z części materiałów izolacyjnych i użyciu innych lekkich komponentów R8 V10 plus waży tylko 1570 kg.

Coupe rozwija moc 550 KM/404 kW i maksymalny moment obrotowy 540 Nm dostępny od 6500 obr./min. Ze skrzynią S tronic R8 V10 plus katapultuje się z miejsca do 100 km/h w 3,5 sekundy i nie przestaje się rozpędzać, aż wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na wskazaniu 317 km/h. Jak podaje producent, średnie zużycie paliwa w topowym modelu ma wynosić 12,9 l/100 km.

W wariancie z przekładnią manualną Audi R8 V10 plus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 33,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 319 km/h żłopiąc przy tym 14,9 l paliwa na 100 km.

Za okiełznanie mocy silników odpowiedzialne są montowane standardowo tarcze hamulcowe wykonane z kompozytu ceramiczno-karbonowego.

Wyróżnikami modelu we wnętrzu kabiny są: fotele kubełkowe obite skórą, system nawigacji plus i system audio marki Bang&Olufsen.

Audi R8 V20 plus pojawi się w europejskich salonach sprzedaży na koniec roku, a w Niemczech będzie oferowane za cenę 173 200 euro.

Zdjęcia: Audi, opracowanie: BM