MotoNews.pl

Nowe Audi R8 Spyder

26 lipca 2012

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
Audi R8 Spyder 4

Audi R8 Spyder to wariant bazowego modelu R8 ze składanym dachem. Producent z Ingolstadt właśnie odświeżył gamę tego modelu, więc siłą rzeczy kabriolet, także wkrótce pojawi się na rynku w nowej odsłonie. Pierwsi klienci będą mogli go nabyć pod koniec tego roku.  Pod warunkiem, że są w stanie wydać równowartość około 124 800 euro lub 165 900 euro, bo tyle R8 Spyder z silnikiem V8 i V10 będzie kosztować na rodzimym, niemieckim rynku.

Podstawowa specyfikacja Audi R8 Spyder nie różni się od bazowego modelu (zainteresowanych szczegółowymi informacjami na ten temat odsyłamy do artykułu o nowej rodzinie Audi R8). Dlatego tutaj opiszemy tylko te cechy, które wyróżniają wariant cabrio.

Pojazd jest lekki – aluminiowa konstrukcja Audi Space Frame waży w nim 216 kg, a ogólna masa samochodu to 1660 kg. Klienci będą mogli wybrać jeden z sześciu kolorów nadwozia i jedną z trzech wersji kolorystycznych listew bocznych: czarną, czerwoną lub brązową. W tapicerce foteli i obiciach wnętrza kabiny użyto specjalnej pigmentacji, dzięki której materiały te mniej nagrzewają się w słońcu.

W Audi R8 Spyder pokrywa przedziału, w którym chowany jest miękki dach i boczne elementy zostały wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Elegancki, lekki dach tkaninowy z elementami konstrukcyjnymi z aluminium i magnezu to przykład ultralekkiego designu. Dach otwiera się i zamyka elektrohydraulicznie w 19 sekund przy prędkościach nieprzekraczających 50 km/h.

Podgrzewana szyba w ściance działowej między przedziałem pasażerskim a silnikowym jest oddzielona od dachu. Może zostać wycofana lub wysunięta za pomocą specjalnego przycisku i służy również jako osłona przed wiatrem. W przypadku zagrożenia dachowaniem z foteli wystrzeliwują w górę dwie mocne, sprężynowe sekcje ochronne.

Przejdźmy jednak do osiągów. W Audi R8 V8 Spyder wskaźnik prędkościomierza zatrzymuje się na 100 km/h po 4,5 sekundach (z przekładnią S tronic) lub 4,8 sekundach przy zastosowaniu przekładni manualnej. Kabriolet z ośmiocylindrową jednostką napędową może osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h. Audi R8 V10 Spyder z przekładnią S tronic kończy standardowy sprint do setki w 3,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 311 km/h (z przekładnią manualną to odpowiednio 4,1 sekundy i 313 km/h).

Zdjęcia: Audi, opracowanie: BM