O produkcyjnej wersji modelu C-X75 mówi się już prawie dwa lata. We wrześniu 2010 roku Jaguar zaprezentował koncepcyjną wersję C-X75 na wystawie w Paryżu. Dwuosobowy supersamochód był wtedy jednak tylko wizją tego, jak mogą wyglądać modele brytyjskiej marki w przyszłości, choć imponował (hipotetycznymi co prawda) osiągami (przyspieszenie 0-100 km/h w 3,4 sekundy i prędkość maksymalna 330 km/h).
Reakcja mediów i publiczności na koncept była na tyle entuzjastyczna, że w maju 2011 Jaguar zapowiedział powstanie produkcyjnej wersji luksusowej hybrydy. W procesie doprowadzenia koncepcyjnego pojazdu do stanu nadającego się do mniej lub bardziej masowej sprzedaży brytyjskiego producenta miał wesprzeć zespół Williams F1. Potem nastąpił okres wytężonej pracy w biurach projektowych i warsztatach Jaguara.
Dziś natomiast serwis Autocar opublikował sprawdzone podobno informacje dotyczące finalnej wersji Jaguara C-X75. Hybrydowy supersamochód ma zostać wyposażony w `1,6-litrowy, 4–cylindrowy silnik biturbo o mocy 500 KM. Umieszczona centralnie, benzynowa jednostka napędowa stale ładuje 600-woltowe baterie. Te natomiast przesyłają energię do dwóch motorów elektrycznych. Pozwalają one na jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym przy prędkości do ok. 65 km/h. Inżynierzy brytyjskiego producenta oczekują, że ekologiczny, lecz wyczynowy model będzie mógł się rozpędzić do ponad 320 km/h, a sprint z miejsca do 100 km/h zabierze mu mniej niż 3 sekundy.
Jaguar i team Williams F1 planują wyprodukowanie zaledwie 200 egzemplarzy modelu C-X75, a nie jak pierwotnie podawano, 250 sztuk. Pierwsze z nich mają trafić do rąk klientów za dwa lata. Oczekiwana cena Jaguara C-X75 mieści się w zakresie 700 000 – 900 000 funtów szterlingów, czyli mniej więcej między 3 710 000 a 4 770 000 PLN. Są jacyś chętni?
Na zdjęciach prezentujemy koncepcyjną wersję Jaguara C-X75, ponieważ producent nie ujawnił jeszcze żadnych wizualizacji wersji produkcyjnej.