Wczoraj po południu w San Francisco odbyła się oficjalna prezentacja prasowa Lexusa LS w odsłonie na 2013 rok. W imprezie wzięło udział ponad pięciuset gości. Rano mogliśmy zaprezentować tylko zdjęcia okrętu flagowego marki, ale teraz, już po debiucie mamy dla was zapis filmowy z debiutu modelu oraz garść szczegółów technicznych na temat pojazdów wchodzących w skład rodziny LS.
Linia luksusowych sedanów na rok 2013 składa się z modeli: LS 460, LS 460L o wydłużonym rozstawie osi, hybrydowego LS 600h L i jedynego w swoim rodzaju LS 460 F Sport. Wersje LS 460 i LS 460L dostępne są z napędem na jedną lub obie osie. Wariant hybrydowy ma stały napęd na wszystkie koła.
Lexus LS 460 F Sport
Nowy Lexus LS 460 F Sport łączy bardziej agresywną stylistykę nadwozia ze sportowym charakterem wnętrza kabiny wyposażonej w fotele F Sport z większymi zagłówkami, kierownicą obitą skórą z manetkami do zmiany biegów i mnóstwmem aluminiowych detali wykończeniowych. Jego nadwozie wyróżnia się dużymi otworami wentylacyjnymi, trójwymiarową siatką atrapy chłodnicy i okrągłymi światłami przeciwmgielnymi.
Dzięki sportowemu zawieszeniu pneumatycznemu Lexus LS 460 F Sport ma nadwozie zawieszone o centymetr niżej niż wersja standardowa. Cechę tę podkreśla chromowana listwa biegnąca wzdłuż dolnej części tylnego zderzaka. Oprócz tego w Lexusie LS 460 F Sport znajdziemy:
- mechanizm różnicowy Torsena o ograniczonym uślizgu,
- układ hamulcowy Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami przy tarczach i
- 19-calowe obręcze.
Jednostki napędowe i osiągi
Pod maską nowego Lexusa LS znajdzie się 4,6-litrowy silnik benzynowy V8 o mocy 386 KM (360 KM w przypadku wersji z napędem na wszystkie koła) i maksymalnym momencie obrotowym 498 Nm (470 Nm w wersji z napędem na wszystkie koła). Jednostka napędowa współpracuje z 8-biegową, sekwencyjną skrzynią automatyczną. Przekłada się to na możliwość przyspieszenia z miejsca do 100 km/h w 5,4 sekundy (5,9 sekundy przy napędzie AWD) i rozwinięcia prędkości maksymalnej 210 km/h.
Lexus LS 600h L oddaje do dyspozycji kierowcy hybrydowy układ napędowy złożony z benzynowego silnika V8 o pojemności 5 litrów i dwóch motorów elektrycznych oraz akumulatora niklowo-metalowo-wodorowego. Łączna moc układu to 438 KM (jednostka benzynowa ma 389 KM mocy). Maksymalny moment obrotowy w tym przypadku to 522 Nm. Hybrydowy Lexus LS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy. Prędkość maksymalna, jest ograniczona elektronicznie i podobnie, jak w przypadku modeli ze standardowym napędem wynosi 210 km/h.
Nowinki techniczne
Oprócz drobnych poprawek dotyczących np. zwiększenia sztywności nadwozia czy nowych ustawień zawieszenia Lexus wprowadził w modelu LS na rok 2013 kilka nowinek technicznych (niektóre były już w poprzedniej wersji, zostały jednak udoskonalone):
- Nowy układ wyboru trybu jazdy Drive Mode Select należący do wyposażenia standardowego pozwala kierowcy na wybór jednego z trzech sposobów jazdy (ekologicznego, normalnego lub sportowego).
- Zaawansowany system zapobiegania skutkom kolizji (Advanced Pre-Collision Safety system – APCS) potrafi wykrywać obiecność pieszych stojących lub poruszających się z prędkością do 5 km/h i zatrzymać pojazd jadący z prędkością do 38 km/h, jeśli grozi mu kolizja z innym samochodem.
- Zoptymalizowany system utrzymywania na pasie ruchu (Lane-Keep Assist System – LKA).
- Nowość w modelu LS – system monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitor – BSM) korzysta z radaru i monitoruje martwe punkty znajdujące się przy tylnej, bocznej części auta.
- Zaawansowany system oświetlenia wnętrza włącza się, gdy pasażerowie zajmują miejsca w kabinie, a następnie stopniowo wygasza, gdy pojazd rusza.
- Nowa klimatyzacja korzysta z systemu czujników by regulować temperaturę w kabinie, wentylować fotele lub podgrzać kierownicę.
Klienci będą mogli także wybrać w Lexusie LS opcje zapewniające dodatkową porcję luksusu, takie jak fotele z funkcją masażu siatsu czy system rozrywkowy z odtwarzaczem DVD Blu-ray.