Testy jezdne Porsche 918 Spyder wkroczyły w nową fazę; przypomnijmy, że pierwsze jazdy próbne prototypu rozpoczęły się w maju. Ostatnim etapem programu testowego dla hybrydowego pojazdu jest licząca 20,8 km długości Pętla Północna na słynnym torze Nurnburgring. Producent założył bowiem sobie, że jednym z celów procesu projektowego innowacyjnego, sportowego supersamochodu będzie takie przygotowanie pojazdu, by wykonał on jedno okrążenie na tym torze w czasie krótszym niż 7 minut i 22 sekundy.
W Porsche 918 Spyder połączono wyczynowy silnik spalinowy z motorami elektrycznymi umieszczonymi przy przedniej i tylnej osi, by auto mogło odznaczać się wyjątkowymi osiągami przy umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo. Łączna moc wszystkich jednostek napędowych to imponujące 770 KM. Przewidywane zużycie paliwa w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy to około 3 litry na 100 km. Porsche 918 Spyder ma przy tym emitować tylko 70 g dwutlenku węgla na kilometr.
Zastosowana w wyczynowym Porsche konstrukcja typu monocoque wykonana z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) pozwoliła zmniejszyć masę pojazdu, a jednocześnie zwiększyć jego sztywność i precyzję, z jaką samochód reaguje na polecenia kierowcy. Model wyróżnia się również zmienną charakterystyką aerodynamiczną nadwozia, adaptacyjnym układem kierowniczym tylnej osi i zwróconymi ku górze końcówkami rur wydechowych.
Najnowszy pojazd testowy ma nadwozie w stylu wielu historycznych modeli wyścigowych Porsche występujących w barwach Martini Racing w latach siedemdziesiątych XX w. Martini było oficjalnym partnerem zespołu fabrycznego Porsche w latach 1973-1978. Wyścigowe „Martini Porsche” odnosiły wówczas liczne zwycięstwa. Zwyciężyły na przykład w 1973 r. w Targa-Florio, najstarszym długodystansowym wyścigu samochodowym na Sycylii, zdobyły tytuł mistrzowski w Sports Car World Championship w 1976 roku i wygrywały 24-godzinny wyścig Le Mans w 1976 i 1977 roku. Teraz producent ze Stuttgartu odnowił współpracę z Martini i z tej okazji przystroił prototyp 918 Spyder w jego barwy.