Do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych wchodzi właśnie pierwszy Lexus ES z napędem hybrydowym, który zadebiutował kilka miesięcy temu podczas New York International Auto Show. Opatrzony kodem 300h pojazd korzysta napędu „Lexus Hybrid Drive” składającego się z 2,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika pracującego w cyklu Atkinsona i generującego moc 200 KM oraz silnika elektrycznego.
Lexus ES 300h może pracować w czterech różnych trybach: Normal (normalny), Sport (sportowy), Eco (oszczędny) i EV (elektryczny). Tryb EV umożliwia przemieszczanie się na krótkich dystansach i przy niewielkiej prędkości, ponieważ samochód korzysta wtedy wyłącznie z mocy baterii. Tryb „Normal” oferuje równowagę między osiągami a oszczędnym zużyciem paliwa odpowiednią do codziennej jazdy, natomiast tryb „Eco” preferuje taki styl jazdy, w którym zużywa się jak najmniej paliwa. Tryb „Sport” sprawia, że silnik żwawiej reaguje na poczynania kierowcy.
Hybrydowy wariant Lexusa ES dzieli wygląd nadwozia z bazową wersją modelu, który doczekał się już szóstej generacji. Ma typową dla Lexusa atrapę chłodnicy w kształcie wrzeciona i wyróżnia się progresywną stylistyką. Jego indywidualną cechą jest natomiast tył z ukrytymi końcówkami rur wydechowych i zintegrowanym spojlerem. Pojazd porusza się na oponach o niskim oporze toczenia w rozmiarze 215/55R17 zamontowanych na 17-calowych obręczach z lekkich stopów. Hybrydowy Lexus ma wydłużony rozstaw osi (o ok. 46 mm) i jest dłuższy od wariantu bazowego o ok. 25 mm.
Lexus ES 300h został także wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa, takich jak:
- system monitorowania martwego pola,
- układ kontroli pasa ruchu,
- zaawansowany układ wykrywający niebezpieczeństwo zderzenia,
- 10 poduszek powietrznych i
- system ochrony kręgosłupa.
W kabinie znajdziemy system audio z ośmioma głośnikami i 7-calowym wyświetlaczem, a na życzenie klienta może on zostać zamieniony na system nagłośnieniowy marki Mark Levinson z 15 głośnikami i 8-calowym wyświetlaczem. Pasażerowie hybrydowego Lexusa ES mają także do swojej dyspozycji zwiększoną przestrzeń nad głowami i na nogi.