G-Power zaprezentowało swój program tuningowy dla BMW 1M Coupe. Najmniejszy model M marki BMW otrzymał kilka nowych komponentów zawieszenia i może wykazać się lepszymi osiągami na drodze.
Panowie z G-Power zaczęli od tego, że podarowali 3-litrowej, 6-cylindrowej jednostce 1M przygotowaną przez siebie turbosprężarkę ASA. Następnie przeprogramowali jednostkę kontrolną silnika. Do tego dodali zoptymalizowane rury wylotowe przednie i tytanowy układ wydechowy z końcówkami z tytanu lub włókna węglowego. Kierowca, który zdecyduje się na zakup stuningowanego przez G-Power BMW 1M Coupe otrzyma natomiast specjalnego pilota, za pomocą którego będzie mógł zmieniać natężenie „gangu” silnika. Dzięki zastosowaniu nowego układu wydechowego masa pojazdu zmniejszyła się o 20 kg.
Wszystkie te zabiegi pozwoliły na wykrzesanie z silnika BMW 1M Coupe dodatkowych 95 KM mocy i 90 Nm momentu obrotowego. Oznacza to, że ogółem zmodyfikowane BMW generuje teraz 435 KM mocy dostępnej przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 590 Nm, dostępny od 1500 obr./min. Tym samym ma do zaoferowania więcej niż BMW M3 – dokładnie o 15 koni mechanicznych 195 Nm momentu obrotowego. G-Power oczekuje, że BMW 1M Coupe będzie przyspieszać z miejsca do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 300 km/h.
Standardowe zawieszenie zastąpiono wersją GM1-RS typu coil-over o regulowanej wysokości. Oferuje ono aż dziewięć różnych ustawień. Tarcze hamulcowe wymieniono na wariant o średnicy 396 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami. Na życzenie klienta mogą one zostać wykonane z materiału ceramicznego.
G-Power oczekuje, że klienci zapłacą za wzmocnienie silnika 10 238 euro, prawie 4500 euro za nowe opony i obręcze oraz 1721 euro za zawieszenie coil-over.