Właśnie rozpoczęła się sprzedaż na polskim rynku nowej generacji modelu Hyundai Santa Fe. Producent chwali się, że w nowym „D-SUVie” przyszli właściciele mogą spodziewać się jakości i parametrów, jakie dotychczas spotykane były tylko w samochodach klasy Premium. Sztuka ta ma się udać dzięki udoskonalonym silnikom o zwiększonej wydajności, odważnemu wzornictwu i przestronnemu wnętrzu oraz pięcioletniej, potrójnej gwarancji oferowanej przez Hyundaia.
Wygląd nadwozia nowego Santa Fe jest zgodny z typowym stylem Hyundaia określanym hasłem „fluidic sculpture”, czyli „opływowa rzeźba”. Projektanci pokusili się jednak także o kilka bardzo indywidualnych elementów, a jako, że Koreańczycy najwyraźniej mają słabość do poetyckich określeń, to pakiet tych specjalnych komponentów zarezerwowanych dla Santa Fe nazwali „storm edge” (skraj lub ostrze burzy). Nowa generacja Santa Fe ma silny i dynamiczny charakter, a jego kształty zainspirował wygląd natury podczas burzy. Pojazd wygląda teraz bardziej agresywnie.
Gama silnikowa nowego Hyundaia Santa Fe dla polskich klientów obejmuje dwie wersje silnika wysokoprężnego. Polacy będą mogli zakupić SUVa z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM, emitującego 159 g dwutlentku węgla na kilometr lub 2,2-litrową jednostkę wysokoprężną o mocy 197 KM, emitującą 147 g CO2/km.
Nowy Hyundai Santa Fe jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych, w dwóch konfiguracjach foteli – dla pięciu lub siedmiu osób i w dwóch odmianach napędowych – z napędem na jedną lub obie osie.
Zmiany techniczne w nowym Santa Fe objęły modyfikację układu kierowniczego, zawieszenia i układu hamulcowego, zwiększenie stabilności samochodu podczas, gdy rozwija on dużą prędkość oraz w czasie holowania.
Producent udziela wobec Santa Fe takich samych gwarancji, jak w innych modelach znajdujących się w jego ofercie. SUV korzysta z 5 lat pełnej gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat gwarancji usługi pomocy drogowej i 5 lat gwarancji na bezpłatną kontrolę techniczną.
Ceny Hundaia Santa Fe rozpoczynają się od niecałych 130 000 złotych za bazowy wariant z napędem na jedną oś i sinikiem 2.0 CRDi o mocy 150 KM, a kończą na niecałych 191 000, model w najlepszym wariancie wyposażeniowym, z napędem na wszystkie koła i silnikiem 2.2 CRDi o mocy 197 KM.