MotoNews.pl

Audi RS 5 Cabriolet – szczegółowe informacje i zdjęcia

07 września 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Audi RS5 Cabriolet 10

Kilka dni temu zapraszaliśmy naszych Czytelników do wspólnego oglądania na żywo premiery Audi RS Cabriolet. Dziś, dzień po oficjalnym debiucie publikujemy szczegółowe informacje na temat nowego modelu niemieckiego producenta oraz jego zdjęcia.

Stylistyka zewnętrzna
Audi RS5 ze składanym dachem ma opływową sylwetkę i wyważone proporcje. W przedniej części nadwozia uwagę zwraca sześciokątna atrapa chłodnicy z aluminiową, matową ramą i antracytową kratownicą o strukturze plastra miodu. W mocno zarysowaną dolną część przedniego zderzaka wbudowano duże wloty powietrza. Klinowate reflektory wyposażono w światła ksenonowe Xenon plus i połączono ze światłami do jazdy dziennej z diodami LED.

Stylistykę boku auta wyznaczają poszerzone nadkola, nakładki na progach i wyraźnie zarysowana linia „tornado”. Tutaj także znajdziemy akcenty w kolorze aluminium w postaci obudów lusterek bocznych, listew przy szybach i krawędzi dachu oraz pokrywy, pod którą chowa się składany, tkaninowy dach. Dach ten można złożyć w ciągu 15 sekund lub rozłożyć nad kabiną w ciągu 17 sekund, o ile Audi RS5 Cabrio nie będzie jechać z prędkością większą nić 50 km/h.

W tyle znajdziemy diodowe światła i zderzak z mocno wyciągniętym ku górze dyfuzorem. Dwie, eliptyczne końcówki rur wydechowych wmontowano w kratownicę o strukturze plastra miodu. By zwiększyć docisk tylnej osi do podłoża na pokrywie bagażnika zamontowano spojler z włókna węglowego.

Audi RS5 Cabriolet miedzy 4649 mm długości, 1860 mm szerokości i 1380 mm wysokości, a jego osie rozstawiono w odległości 2751 mm. Klienci będą mogli wybrać jeden z ośmiu kolorów nadwozia i czterech odcieni dachu. Audi będzie również oferować dla tego modelu pakiet ozdobnych wykończeń w kolorze matowego aluminium oraz specjalną pokrywę na komorę silnika wykonaną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).

Wnętrze
W kabinie postawiono na umiar, czytelność i spowito ją w elegancką czerń połączoną ze srebrnymi akcentami. Terminal systemu nawigacji MMI Navigation plus (dostępny jako opcja) ma zaledwie sześć przycisków, tarcze wskaźników wyróżnia klasyczny, czarno-biały układ, a trójramienną, pokrytą skórą kierownicę spłaszczono w dolnej części, by miała bardziej ergonomiczny kształt. Pokryte skórą i Alcantarą fotele są odpowiednio wyprofilowane i można je regulować elektrycznie (opcjonalnie można je wymienić na sportowe fotele kubełkowe). Sportowy akcent stanowi wskaźnik średniej prędkości przejazdu (tzw. laptimer) oraz wskaźnik temperatury oleju.

Silnik i układ przeniesienia napędu
Sercem Audi RS5 ze składanym dachem jest jednostka V8 z wtryskiem bezpośrednim FSI o pojemności 4,2 l, mocy maksymalnej 450 KM/331 kW i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm dostępnym w zakresie 4000-6000 obr./min.

Audi RS 5 Cabriolet rozpędza się z miejsca do 100 km/h w czasie 4,9 s. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, lecz na życzenie klienta można ją zwiększyć do 280 km/h. Przy takich osiągach trzeba się przygotować na spore zużycie paliwa – wynosi ono 10,9 l na 100 km.

Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową przekładnią S tronic działającą w dwóch trybach D i S. Kabriolet oferuje także funkcją Launch control zapewniającą perfekcyjne przyspieszenie przy ruszaniu z miejsca. O dobrą stabilność i trakcję dba natomiast stały napęd na wszystkie koła quattro, który w razie potrzeby może skierować do 70% momentu obrotowego na oś przednią lub maksymalnie 85% momentu obrotowego na oś tylną. Pracę quattro optymalizuje system selektywnego sterowania rozkładem momentu obrotowego (Torque vectoring) i inteligentne oprogramowanie sterujące mechanizmem różnicowym. Opcjonalnie Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozdzielający moment obrotowy między kołami osi tylnej.

Podwozie
Zawieszenie Audi RS5 Cabriolet obniżono o 20 mm i częściowo wykonano z aluminium. Na aluminiowych, 19-calowych kołach zamontowano opony w rozmiarze 265/35 (opcjonalnie dostępna jest wersja 20-calowa z ogumieniem 275/30).

W układzie hamulcowym zastosowano perforowane, wentylowane tarcze o średnicy 365 mm z przodu, z czarnymi, 8-tłoczkowymi zaciskami (opcjonalnie dostępne są ceramiczno-karbonowe tarcze z 6-tłoczkowymi zaciskami). System stabilizacji toru jazdy ESC w kabriolecie wyposażono w tryb sportowym. Standardowo w Audi RS5 Cabrio montowany jest także system wyboru dynamiki jazdy Audi Drive select działający w trzech trybach i pozwalający na zmianę charakterystyki pracy wspomagania układu kierowniczego, przekładni oraz układu wydechowego oraz układ Dynamic Ride Control, który podczas pokonywania zakrętów wspomaga amortyzowane koło przednie znajdujące się od wewnętrznej strony łuku zakrętu.

Pierwsze egzemplarze nowego modelu dotrą do klientów na początku przyszłego roku, a ceny Audi RS5 Cabriolet na rodzimym, niemieckim rynku zaczynać się będą od 88 500 euro.

Zdjęcia: Audi, opracowanie: BM