MotoNews.pl

MINI Jonh Cooper Works Countryman – nowy i po raz pierwszy z napędem na wszystkie koła

10 września 2012

Kategoria | Premiery
MINI JCW Countryman 18

W czwartek informowaliśmy o zbliżającej się premierze najszybszego MINI, jakie dotychczas wyprodukowano – MINI John Cooper Works GP, a dziś specjaliści z JCW chwalą się już kolejnym, nowym produktem. Ofertę submarki MINI zasilił bowiem właśnie nowy, sportowy model MINI John Cooper Works Countryman. To pierwszy pojazd z plakietką JCW, który został wyposażony w napęd na wszystkie koła ALL4.

Sercem MINI John Cooper Works Countrymana jest 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, mocy 218 KM/160 kW i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (lub 300 Nm przy zastosowaniu funkcji „overboost”). To najmocniejsza jednostka napędowa w gamie MINI, w której zastosowano rozwiązania przejęte z modeli wyścigowych: turbosprężarkę twin scroll, bezpośredni wtrysk paliwa i system zmiennych faz rozrządu bazujący na technologii BMW Valvetronic. MINI John Cooper Works Countryman rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 7 sekund, a dzięki zastosowaniu ekologicznych technologii z serii MINIMALISM (m.in. funkcja Auto Start-Stop, elektryczne wspomaganie kierownicy, system odzyskiwania energii hamowania) zużywa rozsądną ilość paliwa.

Standardowo jednostka napędowa MINI John Cooper Works Countryman współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną korzystającą z funkcji Steptronic. Można nią sterować za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy (wyposażenie opcjonalne). Na liście wyposażenia standardowego nowego MINI znalazły się: sportowy układ wydechowy oraz przycisk Sport Button „podkręcający” silnik i wzmacniający dźwięk wydobywający się z rur wydechowych.

Stały napęd na wszystkie koła MINI ALL4 debiutuje w modelu John Cooper Works. Moc między przednie a tylne koła rozdziela w nim elektromagnetyczna przekładnia różnicowa centralna. Pojazd wspomaga także kierowcę za pośrednictwem systemów ułatwiających jazdę, takich, jak układ dynamicznej kontroli stabilności DSC z funkcją dynamicznej kontroli trakcji oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.
Zawieszenie MINI John Cooper Works Countryman to standardowy, sportowy wariant o sztywnym ustawieniu sprężyn i amortyzatorów i wzmocnionych stabilizatorach poprzecznych, dzięki któremu pojazd jest zawieszony o 10 mm niżej niż w modelu bazowym.

Sportowy Countryman ma wyjątkowo lekkie 18-calowe obręcze TwinSPoke, które na życzenie można zamienić na wariant o średnicy 19 cali. Nadwozie zoptymalizowano stosując standardowy zestaw komponentów poprawiających aerodynamikę. Karoserię zdobią plakietki z logo John Cooper Works. MINI John Cooper Works Countryman dostępne jest w siedmiu kolorach nadwozia, przy czym dach, obudowy lusterek bocznych i sportowe pasy po bokach zawsze mają kontrastowy kolor (biały, czarny lub czerwony.

W kabinie umieszczono sportowe fotele i kierownicę. Wnętrze ozdobiono wykończeniami z czarnego lakieru fortepianowego i antracytową podsufitką. Wskaźniki mają ciemne tarcze, a na progach drzwiowych pojawiły się nakładki z logo John Cooper Works.

MINI John Cooper Works Countryman to pierwszy model submarki oferowany w wariancie czterodrzwiowym i z dużą pokrywą bagażnika. Może przewieźć cztery lub pięć osób, a jego bagażnik ma pojemność 350 l.

Zdjęcia: MINI, opracowanie: BM