MotoNews.pl

Fiat Doblo XL zadebiutuje na Międzynarodowej Wystawie Samochodów Użytkowych w Hanowerze

11 września 2012

Fiat Doblo XL 3

Międzynarodowa Wystawa Samochodów Użytkowych w Hanowerze to najważniejsza impreza branży samochodów użytkowych w Europie. W tym roku odbędzie się już po raz sześćdziesiąty czwarty, odwiedzać ją będzie można w dniach 18 – 27 września. Oddział Grupy Fiat zajmujący się pojazdami dostawczymi przygotował z tej okazji premierę. Będzie nią nowy model Doblo XL. Rodzina Doblo jest bardzo liczna i obejmuje ponad 500 wariantów, ale zawsze przyda się jakiś nowy.

Doblo Cargo XL ma wymiary zbliżone do modelu Cargo Maxi, jednak zapewnia łatwiejszy dostęp do przedziału ładunkowego dzięki tylnym drzwiom o wysokości 1455 mm (sam przedział ma wysokość 1550 mm). Poza tym, dzięki niezależnemu, tylnemu zawieszeniu typu Bi-link, nacisk na oś przednią może wynosić 1200 kg, a na oś tylną 1450 kg. Ogólnie „dostawczak” może przewieźć ładunek o wadze 1000 kg. Pojemność przedziału ładunkowego to 5 metrów sześciennych (5,4 metra sześciennego przy złożonym fotelu pasażera).

W gamie silnikowej nowego Doblo XL znalazły się trzy turbodiesle: 1,6-litrowy MultiJet o mocy 105 KM, 1,6-litrowy MultiJet MTA o mocy 90 KM oraz 2-litrowa jednostka MultiJet o mocy 135 KM (oferta dla wariantu Cargo), a Combi otrzymało tylko 2-litrowy silnik MultiJet o mocy 135 KM. Do tego dodano 1,4-litrową jednostkę benzynową Tjet o mocy 120 KM dostępna również w wariancie Cargo. Wszystkie jednostki wysokoprężne spełniają założenia normy Euro 5. Fiat Doblo XL dostępny jest także z systemem Start&Stop.

Wśród systemów bezpieczeństwa zastosowanych w Doblo XL wymienić należy między innymi ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania (EBD), elektroniczny program stabilizacji (ESP) oraz poduszki przednie i boczne dla kierowcy i pasażera.

Producent zadbał także o to, by kabina Doblo XL pełniła funkcje mobilnego biura. Zamontowano w niej dodatkową półkę pod dachem, uchwyt na dokumenty na desce rozdzielczej i wiele praktycznych schowków oprócz dużego schowka nad kabiną, do którego można się dostać bezpośrednio z przedziału ładunkowego.

Komfort kierowcy zapewni klimatyzacja, elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej, czujniki parkowania, system Blue&Me, nawigacja Blue&Me TomTom i innowacyjny system eco:Drive Fleet Professional.

Zdjęcia: Fiat, opracowanie: BM