Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy model z silnikiem wysokoprężnym, jaki znalazł się w jego ofercie. Będzie to model Cayenne S Diesel. 4,2-litrowa, 8-cylindrowa jednostka napędowa biturbo generuje 382 KM/281 kW mocy i oferuje maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm. To pozwala nowemu Cayenne S Diesel na dynamiczne osiągi. Jednocześnie samochód odznacza się rozsądnym zużyciem oleju napędowego.
Topowy diesel Porsche pozwala rozpędzić się Cayenne S z miejsca do 100 km/h w 5,7 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną 252 km/h. W nowym europejskim cyklu jazdy pojazd zużywa 8,3 litra paliwa na 100 km i emituje 218 g dwutlenku węgla na kilometr. Do takich rezultatów przyczynia się m.in. funkcja start/stop, nowy model to jedyny na świecie SUV z dieslem V8 wyposażony w taką technologię.
Cayenne S Diesel oferuje typowe dla Porsche wrażenia z jazdy, jednak jest zupełnie nowe. Jak twierdzi producent, model jest „emocjonalny, jak samochód sportowy pod względem dynamiki i brzmienia silnika”. Cayenne S Diesel zawdzięcza swój specjalny charakter aktywnemu napędowi na wszystkie koła PTM (Porsche Traction Management), w skład którego wchodzi napęd wszystkich kół z elektronicznie kontrolowanym sprzęgłem wielotarczowym, automatycznym hamulcowym mechanizmem różnicowym (ABD) i regulacją przeciwuślizgową (ASR). PTM jeszcze mocniej podkreśla dynamikę samochodu bez uszczerbku na jakości trakcji czy bezpieczeństwie prowadzenia. W rezultacie możemy połączyć sportowy styl jazdy z doskonałą stabilnością.
Dzięki dostępnemu jako opcja systemowi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) jazda Porsche Cayenne S Diesel staje się jeszcze bardziej sportowa. PTV Plus oferuje zmienny rozdział momentu obrotowego na koła tylnej osi oraz elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. W zależności od kąta i prędkości skrętu kierownicy, położenia przepustnicy, przyspieszenia kątowego oraz prędkości samochodu PTV Plus poprawia dynamikę jazdy i precyzję prowadzenia odpowiednio hamując lewe lub prawe tylne koło.
Gdy Cayenne S Diesel dynamicznie wchodzi w zakręt a kierowca skręci kierownicę, lekko hamowane jest wewnętrzne tylne koło. Dzięki temu więcej większy moment obrotowy przekazywany jest na koło zewnętrzne, które generuje dodatkowy moment pędu w kierunku skrętu. Wpływa to na poprawę dynamiki pokonywania zakrętów. Jeśli Cayenne S Diesel porusza się z niewielką lub średnią prędkością PTV Plus zwiększa jego zwinność i precyzję prowadzenia. Jeśli kierowca mocniej dociśnie pedał gazu i wejdzie w zakręt, a jednocześnie zmaleje przyczepność auta do podłoża, stabilność skoryguje sterowana elektronicznie blokada tylnego mechanizmu różnicowego.
Cechy charakterystyczne wyglądu zewnętrznego Cayenne S Diesel, to srebrne zaciski wzmocnionego układu hamulcowego, czarne elementy w przedniej części podkreślające wloty powietrza i plakietki z napisem „diesel” z przodu i „Cayenne S” z tyłu nadwozia.
Cena Porsche Cayenne S Diesel na rodzimym, niemieckim rynku to niecałe 78 000 euro, a w salonach sprzedaży pojawi się na początku przyszłego roku.