Nowe, niebieskie Volvo V40 R-Design to propozycja dla tych, którzy chcą zwrócić na siebie uwagę dynamicznym stylem. Skojarzenia z szybką jazdą, jakie nasuwa wygląd nadwozia i wnętrza kabiny nowego Volvo znajdują swoje potwierdzenie w osiągach pojazdu o mocy 254 KM.
Przód Volvo R-Design został zdominowany przez atrapę chłodnicy w oprawie z błyszczącego metalu. Sportową sylwetkę podkreśla dyfuzor, metalowe detale i podwójne końcówki rur wydechowych oraz zestaw 17- lub 18-calowych, pięcioramiennych obręczy z lekkich stopów. Nabywcy Volvo V40 R-Design oprócz koloru „Rebel Blue” będą mogli wybierać spośród sześciu innych odcieni nadwozia.
“V40 R-Design zostało zaprojektowane z myślą o indywidualistach stawiających na dobre osiągi i te rzeczy, które nadają smaku życiu. Szczególna dbałość o detale odzwierciedla się w tym modelu zarówno w ekspresyjnym designie, jak precyzyjnym i dynamicznym stylu jazdy,” powiedział Lex Kerssemakers, starszy wiceprezes ds. zarządzania strategią produktów i linią modelową Volvo Car Corporation.
Wnętrze z interaktywną deską rozdzielczą z błękitnymi wskaźnikami
Interaktywna deska rozdzielcza nowego Volvo V40 spotkała się z pozytywnymi reakcjami mediów i klientów. Oferuje możliwość przełączania się pomiędzy trzema layoutami: Elegance, Eco i Performance o różnych konfiguracjach i funkcjonalnościach. Tak samo wygląda w modelu V40 R-Design, jednak w tym pojeździe wszystkie trzy tryby mają tło w tym samym odcieniu błękitu.
Projektanci postawili na typowe cechy skandynawskiego designu: prostotę, funkcjonalność i przejrzystość. Fotele obito czarną tkaniną Nubuck i perforowaną skórą, umieszczając na nich także haftowane logo serii R-Design, błękitną literę „R”. Opcjonalnie można zamówić także całkowicie skórzaną tapicerkę.
Kierowca Volvo V40 R-Design będzie korzystać ze specjalnie zaprojektowanych: kierownicy, dźwigni zmiany biegów, dźwigni hamulca ręcznego i sportowych pedałów gazu, hamulca i sprzęgła. Unikalny styl R-Design podkreślają nowe wstawki z perforowanego aluminium i czarnej skóry oraz czarna podsufitka.
Obszerna gama silnikowa
Wariant R-Design może napędzać każda z jednostek dostępnych w nowym Volvo V40, poczynając od diesla D2 o mocy 115 KM emitującego 94 g CO2 na km i zużywającego 3,6 l oleju napędowego na 100 km, a kończąc na wyczynowym silniku benzynowym turbo T5 o mocy 254 KM.
Niższe i sztywniejsze zawieszenie Sport
Standardowo model dostępny jest z zawieszeniem Dynamic, lecz opcjonalnie można je zastąpić wariantem Sport, by wzmocnić sportowe wrażenia z jazdy. Volvo stworzyło je we współpracy ze szwedzkim kierowcą rajdowym, Robertem Dahlgrenem z zespołu Volvo Polestar Black R.
Sport jest zawieszony o 10 mm niżej w porównaniu z wariantem Dynamic. Wyróżnia się także sztywniejszym ustawieniem sprężyn i amortyzatorów. Przednie kolumny McPhersona wyposażono w 25-milimetrowe tłoczyska. Większa sztywność pozwala strukturze bardziej optymalnie absorbować obciążenia poprzeczne. W tyle nowego V40 R-Design znalazły się amortyzatory jednorurowe. Zwiększono także średnicę stabilizatorów poprzecznych.
Pojazd dla młodych i dynamicznych
Nowe Volvo V40 R-Design będzie dostępny na tych samych rynkach, na których producent oferuje model V40. Volvo Car Corporation oczekuje, że około 10 procent wszystkich nabywców V40 zdecyduje się na zakup wariantu R-Design.
”Poprzednie modele R-Design odegrały ważną rolę z zwiększeniu sprzedaży i obniżeniu wieku naszych typowych klientów. Wierzymy, że nowe Volvo V40 R-Design wzmocni ten trend” – powiedział Lex Kerssemakers.