Od poniedziałku można już składać zamówienia na nowe Renault Clio, które do pierwszych nabywców trafi w październiku tego roku. Zanim jednak będzie można je zobaczyć jako stały element ekspozycji w salonach sprzedaży, zainteresowani będą mogli obejrzeć nowe Clio przedpremierowo w Warszawie. Już w tę sobotę, 15 września nowy model Renault pojawi się bowiem na imprezie Verva Street Racing. Będzie je można spotkać podczas Pit Party, w godzinach 9:00-13:00.
Nowa odsłona Renault Clio może pochwalić się odświeżonym stylem inspirowanym wyglądem koncepcyjnego pojazdu Renault DeZir, który zadebiutował dwa lata temu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. Projektanci podczas pracy nad nowym Clio kierowali się kilkoma wskazówkami ujętymi w skrót S.T.A.R., co można rozwinąć w angielskie słowa „stylish” (stylowy), „top of the range” (najlepszy w grupie), „athletic” (atletyczny), „refined” (dopracowany).
W efekcie postawili na płynne linie aerodynamicznej sylwetki i sportowy charakter przy zachowaniu własności użytkowych. Wnętrze natomiast utrzymali w futurystycznych klimatach, czego przejawem są m. in. ekran dotykowy o przekątnej 18 cm czy deska rozdzielcza w stylu high-tech oraz duże możliwości personalizacji (kierownica, panele drzwi, podstawa skrzyni biegów etc.).
Bardziej praktyczną stronę nowego Clio poznamy analizując jego listę wyposażeniową, na której znalazły się m.in.
- kamera cofania,
- karta Renault hands free,
- aplikacja R-Sound Effect,
- system Renault Bass Reflex oraz
- Renault R-Link, zintegrowany tablet z ekranem dotykowym i dostępem do usług on-line.
Gama silnikowa nowego Clio poszerzyła się o dwie nowe jednostki Energy. Pierwsza z nich to 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo Energy TCe o pojemności 1,4 litra, wyposażony w system Start & Stop, który zastąpi silnik TCe 100. Jego moc to 90 KM, a maksymalny moment obrotowy 135 Nm jest dostępny przy 2000 obr./min. Zużywa 4,3 l paliwa na 100 km i emituje 99 g CO2 na km.
Druga to silnik wysokoprężny Energy dCi 90. 4-cylindrowa jednostka odznacza się pojemnością skokową 1,5 l, mocą 90 KM i maksymalnym momentem obrotowym 220 Nm dostępnym od 1750 obr./min. Zapewnia spalanie na poziome 3,2 l/100 km (w wersji Renault Eco2) i emisję dwutlenku węgla na poziomie 83 g/km.
Po raz pierwszy w nowym Renault Clio pojawi się także dynamiczny silnik TCe 120 współpracujący z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową EDC. 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,2 l wyposażona w turbosprężarkę odznacza się mocą 120 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm dostępnym od 1750 obr./min. Nowa jednostka napędowa i przekładnia EDC będą oferowane od pierwszego półrocza przyszłego roku.
Warto dodać, że nowe Renault Clio zostało wyróżnione najwyższą oceną 5 gwiazdek podczas ostatniej sesji testów zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP (model otrzymał 85% wszystkich, możliwych do uzyskania punktów).
Ceny nowego Renault Clio rozpoczynają się od niecałych 41 000 zł za bazowy wariant Authentique z 1,2-litrowym silnikiem 16V o mocy 75 KM, a kończą na 61 250 zł za model Dynamique z silnikiem dCi Energy o mocy 90 KM.