Volvo Car Corporation przedstawiło nowy model V40 Cross Country. Model te to tzw. „all roader”, czyli dynamiczny pojazd radzący sobie dobrze na różnych nawierzchniach. Kierowca siedzi w V40 Cross Country o 40 mm wyżej niż w standardowym modelu. Koła pojazdu mają takie same wymiary, jak w Volvo V70, włączając w to 19-calowe obręcze.
Volvo V40 Cross Country wizualnie wyróżniają również: przód z ciemnym, kontrastowym zderzakiem, siatką atrapy chłodnicy z wzorem plastra miodu, wyraźnie zaznaczone, kontrastowe progi boczne, kontrastowy zderzak tylny ze zintegrowaną osłoną podwozia. Pięciodrzwiowy crossover ma także czarne obudowy lusterek bocznych, czarną ramę wokół przeszklonego dachu i smukłe relingi dachowe.
We wnętrzu nawiązano do koloru nadwozia zeszywając elementy tapicerki nićmi w tym samym odcieniu. Na konsoli środkowej znalazła się także wstawka w kolorze miedzi. Skórzana tapicerka jest dostępna w pięciu wersjach kolorystycznych, w tym w brązie „espresso brown”. Kabinę można oświetlić na siedem sposobów, korzystając z pomocy diod LED.
Jak zwykle w przypadku tej szwedzkiej marki możemy także liczyć na użytkowy charakter kabiny. Dwuczęściowe oparcie tylnej kanapy można łatwo złożyć. Samochód można wyposażyć we wszechstronną, dodatkową podłogę w przedziale bagażowym. Można ją złożyć uzyskując w ten sposób stojak na zakupy, ułożyć płasko, usunąć lub odwrócić, by stanowiła barierę ochroną dla bagaży. Dodatkowo podłoga i przedział bagażowy mają także specjalne haki do mocowania bagaży. Volvo oferuje także szereg dodatkowych akcesoriów ułatwiających bezpieczne umieszczenie w przedziale bagażowym różnego rodzaju przedmiotów. W V40 Cross Country znajdziemy także szereg pomysłowych schowków.
Nowe Volvo ma napęd na wszystkie koła i benzynowy silnik T5. 5-cylindrowa, 2,5-litrowa jednostka generuje moc 254 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (w tym 40 Nm uzyskiwane dzięki funkcji „overboost”). Silnik współpracuje z przekładnią automatyczną Volvo V40 Cross Country przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 6,1 sekundy i zużywa 7,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym.
Oprócz 2,5-litrowego silnika T5 klienci w niektórych krajach będą mogli wybrać 2-litrową jednostkę T5 o mocy 213 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, 1,6-litrowy silnik T4 GTDi o mocy 180 KM i maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm (30 Nm uzyskiwane dzięki funkcji „overboost”). Konsumuje on 5,5 l paliwa na 100 km i emituje 129 g CO2/km. Ostatnia jednostka w gamie silnikowej V40 Cross Country to 2-litrowy, 5-cylindrowy T4 o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm.
All-roader w wersji z silnikami T5 będzie wyposażony w 6-biegową przekładnię automatyczną, a jednostki T4 współpracują z automatyczną, 6-biegową skrzynią Powershift lub 6-biegową przekładnią manualną.
Dla miłośników silników wysokoprężnych Volvo V40 Cross Country ma 2-litrowego, 5-cylindrowego turbodiesla D4 o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Pojazd w tej wersji przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 8,3 sekundy, jeśli jest wyposażony w automat (8,6 sekundy z przekładnią manualną). Turbodiesel spala 4,4 l oleju napędowego na 100 km i emituje 117 g CO2/km gdy jest wyposażony w skrzynię ręczną lub odpowiednio: 5,2 l/100 km i 137 g/km z automatyczną przekładnią.
Oprócz tego dostępny jest 2-litrowy silnik wysokoprężny D3 o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm oraz 1,6-litrowy D2 o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 285 Nm (15 Nm dzięki funkcji „overboost” zużywający tylko 3,8 l oleju napędowego na 100 km i emitujący 99 g CO2/km.
Wszystkie jednostki napędowe są dostępne z funkcją start/stop i systemem odzyskiwania energii hamowania.
Kierowca V40 Cross Country może również liczyć na takie systemy wspomagania, jak Hill Descent Control (kontrola zjeżdżania samochodu ze wzniesienia) oraz system zapobiegający staczaniu się pojazdu podczas podjeżdżania na wzniesienie oraz zjeżdżania ze wzniesienia.
Produkcja Volvo V40 Cross Country ruszy w listopadzie tego roku, ok. 50% egzemplarzy ma zostać sprzedane na naszym kontynencie, a około 30% w Chinach.