MotoNews.pl

Kicherer CLS 6.3 Yachting – czyli Mercedes-Benz CLS 63 AMG z fantazją

20 września 2012

Kategoria | Kicherer  Tuning
Kicherer CLS 63 Yachting 8

Wprowadzając na rynek osiem lat temu klasę CLS Mercedes-Benz wywołał niezłe zamieszanie, ponieważ do tamtego momentu nikt nie łączył w takiej formie cech limuzyny i coupe w jednym projekcie. Dziennikarze motoryzacyjni spierali się, czy CLS należałoby uznać za designerski cud, czy raczej porażkę nowej koncepcji.

Projekty, które wywołują tak skrajne reakcje często potrzebują nieco czasu na “okrzepnięcie”. Dziś odważny ruch projektantów Mercedesa z pewnością należy uznać za opłacalny. Przy okazji producentowi udało się stworzyć nową klasę samochodów: czterodrzwiowe coupe-limuzynę. Wprowadził ją na rynek na tyle skutecznie, że jeden z największych rywali producenta ze Stuttgartu – BMW również poszerzyło swoją ofertę o taki pojazd: Gran Coupe serii 6.

Aktualna generacja klasy CLS, oznaczana jako C218, jest znacznie bardziej “kanciasta” i ma bardziej “wyścigowy” styl w porównaniu z oryginalnym modelem. A jeśli klient zdecyduje się na zakup wersji AMG – CLS 63 AMG, otrzyma dodatkowo pakiet poprawiający aerodynamikę nadwozia i mocny, 5,5-litrowy silnik biturbo, który przekształca luksusowe, sportowe coupe-limuzynę w naprawdę wyczynowy samochód.

Choć trudno w to uwierzyć, to niemiecki tuner Kicherer twierdzi, że nawet technicy i projektanci z Mercedesa AMG nie mogą doprowadzić modelu do perfekcji, ponieważ muszą przestrzegać wytycznych i ograniczeń nałożonych na nich przez korporacyjną centralę. Ale tuner ograniczać się nie musi i dlatego Kicherer przedstawił właśnie, jak wyobraża sobie idealnego Mercedesa CLS AMG. Zmodyfikowany pojazd nosi nazwę Kicherer CLS 6.3 Yachting.

Specjaliści ze Stockach zaopatrzyli CLS AMG w obręcze z lekkich stopów Kicherer RS-1 o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Zoptymalizowali także zawieszenie montując w nim elektroniczny moduł nadający mu sportową charakterystykę. Standardowy układ hamulcowy wymieniono na wyczynowy stworzony przez Kicherera.

Nadwozie CLS 6.3 Yachting pokrywa w całości folia w odcieniu grafitowym z dodatkowymi, czarnymi elementami ozdobnymi.

Moc 5,5-litrowego silnika biturbo zwiększono do 625 KM, a jego moment obrotowy do 860 Nm. Panowie z Kicherera pozbyli się także elektronicznej blokady prędkości, dzięki czemu Yachting rozpędza się do ponad 300 km/h. Pojazd zyskał również tzw. PowerConverter intensyfikujący uczucie przyspieszenia przez neutralizację momentu bezwładności na elektronicznym pedale gazu. Kolejną nowością jest specjalna, stworzona przez Kicherera blokada mechanizmu różnicowego o zmiennym uślizgu.

We wnętrzu zastosowano wykończenia ze skóry, Alcantary i włókna węglowego.

Zdjęcia: Kicherer, opracowanie: BM