Odwiedzający Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu już w najbliższy czwartek będą mogli podziwiać na stoisku Peugeota nową odsłonę popularnego modelu RCZ Sports Coupe. Nowy Peugeot RCZ jest zmysłowy i opływowy, sportowy i elegancki. Budzi emocje. Będą one jeszcze większe, gdy w przyszłym roku pojawi się RCZ w wersji z 1,6-litrowym silnikiem THP o mocy 260 KM, które w Paryżu występować będzie w formie koncepcyjnej o nazwie RCZ R. Wystawowy koncept CRZ R będzie mieć nadwozie w kolorze czerni i miedzi, specjalne zawieszenie i koła oraz samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen.
Peugeot RCZ rozpoczął swoje publiczne życie jako studium pokazane w 2007 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie nad Menem. Reakcje były na tyle optymistyczne, iż producent przygotował wersję produkcyjną – pojawiła się na rynku w 2010 roku. Wyposażony w diesla HDi GAP o mocy 200 KM CRZ wygrał wtedy dwukrotnie w kategorii D1T podczas 24-godzinnego wyścigu na Nurnburgring.
2012 będzie natomiast rokiem debiutu przygotowanego przez oddział Peugeot Sport modelu RCZ Racing Cup z silnikiem 1.6 THP o mocy 2250 KM oraz wersji „wytrzymałościowej” o mocy 260 KM.
Wróćmy jednak do nowej odsłony wersji bazowej. RCZ może pochwalić się nową stylizacją nadwozia.
Nadwozie
Odmłodzony model ma zupełnie nową przednią część, która podkreśla duże tylne skrzydło i wypukły dach. Linię maski silnika poprowadzono tak, by samochód wydawał się bardziej kompaktowy. Ozdobiono ją także innymi wykończeniami. Nowa jest także atrapa chłodnicy zaakcentowana dolnymi wlotami powietrza i reflektory.
Kabina
We wnętrzu zastosowano inne materiały wykończeniowe. Obudowę dźwigni zmiany biegów pokryto czarnym, błyszczącym lakierem, na drzwiach umieszczono wstawki ze skóry, fotele mogą zostać obite skórą lub Alcantarą. Dwie aluminiowe wstawki łączą deskę rozdzielczą z konsolą środkową obitą skórą.
Bagażnik nowego Peugeota RCZ ma pojemność 384 l, dodatkowe 30 l pojemności dają liczne schowki. Jeśli złożymy tylne fotele, pojemność bagażowa wzrośnie do 760 l.
Peugeot poszerzył także ofertę akcesoriów umożliwiających personalizację modelu CRZ. Znalazły się wśród nich elementy nadwoziowe w różnych kolorach i wersjach wykończeniowych, naklejki nadwoziowe, 10 zestawów obręczy z lekkich stopów, 8 kolorów lakieru i 12 wariantów wykończeniowych kabiny.
Silniki
W gamie silnikowej nowego Peugeota RCZ znalazły się następujące jednostki:
- 2-litrowy HDi FAP o mocy 163 KM/120kW, maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm, współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną, emituje 139g CO2/km i spala 5,3 l/100 km,
- 1,6-litrowy THP o mocy 156 KM/115kW, maksymalnym momencie obrotowym 240Nm, współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną, emituje 149 g CO2/km i spala 6,4 l/100 km,
- 1,6-litrowy THP o mocy 156 KM/115kW, maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, współpracujący z 6-biegową skrzynią automatyczną, emituje 168g CO2/km i spala 7,3 l/00 km
- 1,6-litrowy THP o mocy 200 KM/147kW, maksymalnym momencie obrotowym 275Nm, współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną, emituje 155g C02/km i spala 6,7 l/100 km.
Nowa odsłona modelu CRZ ma także zmodernizowane zawieszenie, a brzmienie silnika „podkręcono” dzięki technologii „SoundSystem”.
Nowy Peugeot RCZ wejdzie do sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 roku.