Jakie jest BMW X5 M, każdy widzi – wyczynowa wersja modelu X5 pojawiła się po raz pierwszy publicznie w 2009 roku na wystawie w Nowym Jorku. Pod maską kryje jednostkę V8 M TwinPower Turbo o pojemności 4,4 l i mocy 555 KM/414 kW oraz maksymalnym momencie obrotowym 679 Nm dostępnym w zakresie 1500-5650 obr./min. X5 M przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4 sekundy.
Czy można w nim coś poprawić? Można próbować. Tak też pomyśleli tunerzy z Miami pracujący w firmie Velos Designwerks. Trzeba przyznać, że przyłożyli się do zadania, bo ich oferta modyfikacji obejmuje zarówno uatrakcyjnienie nadwozia, jak i wzmocnienie jednostki napędowej.
Pierwszą rzeczą, jaka rzuca się w oczy podczas oglądania BMW X5 M zmodyfikowanego przez Velos Designwerks jest to, że SUV ma jeszcze bardziej agresywny charakter, a intensywnie niebieski lakier nadwozia na pewno zwróci uwagę przechodniów na ulicy i innych uczestników ruchu drogowego.
Efekt większej agresywności uzyskano wymieniając standardową atrapę na przyciemniony wariant, dodając do tego przyciemnione reflektory i szyby. X5 M zyskało także przedni splitter i tylny dyfuzor z włókna węglowego. Komponenty te nie są jednak oryginalnym dziełem Velos Designwerk – pochodzą z warsztatów Vorsteinera. Nowy wygląd uzupełnił zestaw obręczy z lekkich stopów ADV1.
Na kierowcę w kabinie czeka nowa kierownica BMW Performance oraz wykrywacz policyjnych radarów Valentine One (ciekawe, czy to legalny sprzęt w USA?)
Fabryczne zawieszenie udoskonalono za pomocą komponentów marki KW, a układ hamulcowy wymieniono na produkt firmy Brembo. Zamiast standardowego układu wydechowego znajdziemy w bawarskim SUVie nowy wydech Akra.
Wisienką na torcie jest pakiet o nazwie Stage 2+, dzięki któremu silnik BMW X5 M generuje już nie 555 KM, lecz 645 koni mechanicznych mocy.