Renault przedstawiło nową, sportową odmianę modelu Clio. Napędzane 1,6-litrowym silnikiem turbo współpracującym z dwusprzęgłową przekładnią EDC, nowe Clio Renaultsport 200 Turbo to nowoczesna interpretacja kompaktowego, sportowego hatchbacka.
Nowy model stworzony przez oddział Renault Sport wyróżnia przednia listwa w stylu F1 nawiązująca do sukcesów francuskiego producenta w Formule 1. Specjalny dyfuzor zwiększa siłę docisku o 80%, a spojler o 20%. Clio Renaultsport 200 Turbo może się także pochwalić unikalną atrapą chłodnicy i spojlerem przednim, specjalnymi zderzakami, zestawem szerokich świateł do jazdy dziennej z diodami LED, poszerzonymi progami i 17- lub 18-calowymi obręczami z lekkich stopów.
Całość uzupełniają podwójne końcówki rur wydechowych wydające głęboki, „sportowy” pomruk. Jeśli jednak nie odpowiada on kierowcy, może skorzystać z systemu R-Sound Effect. System ten emituje przez głośniki umieszczone w samochodzie symulowany „gang” najsłynniejszych silników.
Klienci będą mogli skorzystać także ze specjalnego programu personalizującego nadwozie Clio Renaultsport 200 Turbo. Obejmuje on cztery zestawy tematyczne, które można uzupełnić o różne ozdobne motywy i wykończenia.
We wnętrzu kabiny dominuje czerwień. Przy kierownicy umieszczony dwie manetki do zmiany biegów, na desce rozdzielczej specjalny zestaw wskaźników, na pedałach gazu, hamulca i sprzęgła znalazły się aluminiowe nakładki. Kubełkowe fotele opcjonalnie mogą zostać obite skórą. Clio Renaultsport 200 Turbo na swojej liście wyposażeniowej ma także systemy multimedialne, nawigację z ekranem dotykowym, systemy pomocnicze dla kierowcy, klimatyzację i czujniki parkowania.
Nowy silnik 1.6 Turbo Renaultsport 200 współpracujący z przekładnią EDC jest oferowany tylko w topowym wariancie Clio. Jednostka napędowa generuje moc 200 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 240 Nm (o 25 Nm więcej w porównaniu z Clio III Renaultsport) dostępny w zakresie 1750 – 5600 obr./min.
6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa EDC sprawdza się nieźle w codziennej jeździe, lecz jest szczególnie efektywna przy sportowym stylu jazdy. Pracuje w trzech trybach, w tym w opcji „wyścigowej”.
Nowe Clio Renaultsport 200 Turbo może zostać wyposażone w jedno z dwóch zawieszeń. Sportowe oferuje optymalną równowagę między sportowym charakterem a komfortem i sprawdza się w zwykłym, użytkowaniu. Zawieszenie „pucharowe” („cup”) przeznaczone jest dla entuzjastów jazdy na torze. Jest o 15% sztywniejsze od zawieszenia „Sport” i zawieszone o 5 mm niżej.
Na układ hamulcowy w nowym Clio Renaultsport 200 Turbo składają się mocne, przednie tarcze o średnicy 320 mm (o 18 mm więcej niż w poprzedniej wersji).
Cechą specjalną Renault Clio Renaultsport 200 Turbo jest także „sportowy” przycisk o nazwie R.S. Drive. Naciśnięcie go powodu modyfikację charakterystyki pracy silnika, przekładni, układu kierowniczego, ustawień systemu ESC i reakcji na przyciśnięcie pedału gazu. R.S. Drive działa w trzech trybach: normalnym, sportowym i wyścigowym.
Niestety na razie nie możemy podać żadnych konkretnych danych dotyczących osiągów, zostaną one ogłoszone dopiero podczas jazd testowych dla przedstawicieli mediów na początku przyszłego roku. Producent zapowiada jednak, że 1,6-litrowy silnik Renault Sport 200 będzie zużywać o 2 l paliwa mniej na 100 km w porównaniu z 2-litrową jednostką z Clio III Renaultsport.