Po wielu plotkach, spekulacjach i zdjęciach szpiegowskich wreszcie się doczekaliśmy – nowy Jaguar F-Type oficjalnie zadebiutował w Paryżu. Dwuosobowy, sportowy kabriolet bazuje na konstrukcji wykonanej z lekkiego aluminium i podobno może się pochwalić idealnym rozkładem masy, co pozwala na wykorzystanie w pełni dynamicznego charakteru jego napędu na tylną oś.
By zmaksymalizować zalety zaawansowanej struktury stworzonej przez Jaguara F-Type został wyposażony w podwójne wahacze z aluminium w przedniej i tylnej części zawieszenia. Aluminiową architekturę zoptymalizowano tak, że w kluczowych obszarach jest o 30% sztywniejsza w porównaniu z innymi aplikacjami w modelach Jaguara.
W momencie wejścia do sprzedaży model będzie dostępny w trzech wariantach: F-Type, F-Type S i F-Type V8 S. Różnić je będzie moc benzynowego silnika turbo, który wyposażono w system start/stop.
Nowa, 3-litrowa jednostka V6 stworzona na bazie 5-litrowego silnika V8 Jaguara będzie dostępna w wersji o mocy 340 lub 380 KM – pierwsza znajdzie się pod maską F-Type, druga pod maską F-Type S. Do modeli V6 dołączy nowy członek rodziny jednostek V8 Jaguara. Generować będzie moc 495 KM i maksymalny moment obrotowy 625 Nm i jest przeznaczony dla modelu F-Type V8 S. Wariant ten wyróżnia niezwykły stosunek momentu obrotowego silnika do masy pojazdu 375 Nm/tonę. Pojazd przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,3 sekundy i emituje 259 g CO2 na km.
Model F-Type S z silnikiem V6 o mocy 380 KM rozpędza się z miejsca do setki w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 275 km/h. Emisja CO2 w tym przypadku wynosi 213 g/km.
Jaguar F-Type z jednostką V6 o mocy 340 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy. W tym przypadku prędkość maksymalna również została ograniczona, tym razem do 260 km/h. Samochód emituje 209 g CO2/km.
Modele S i V8 S będą posiadać aktywny układ wydechowy. Na liście wyposażeniowej F-Type znajduje się 8-biegowa, sportowa przekładnia Quickshift, a wariant S z silnikiem V6 ma dodatkowo funkcję Dynamic Launch optymalizująca przyspieszanie z miejsca.
Projektanci F-Type odpowiedzialni za wygląd nadwozia czerpali inspirację z konceptu C-X16 zaprezentowanego w 2011 roku, a wystrój wnętrza ma nawiązywać do kokpitów samolotowych.
W Wielkiej Brytanii Jaguar F-Type kosztować będzie 58 500 funtów szterlingów, F-Type S 67 500 funtów, a F-Type V8 S niecałe 80 000 funtów.