Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego odbywającego się w stolicy Francji debiutuje model Maserati GranCabrio MC. Nowy członek rodziny kabrioletów Maserati łączy świetne osiągi ze sportową charakterystyką bazującą na doświadczeniach producenta zebranych podczas zmagań w wyścigach samochodowych, a także ze stylem, urokiem i funkcjonalnością.
Nadwozie
Czteroosobowy kabriolet powstał na fali sukcesu modelu GranTurismo MC Stradale i na nim właśnie bazuje. Wygląd nadwozia zainspirowały pojazdy startujące w serii wyścigowej Maserati Trofeo MC World Series oraz wersja GT4. GranCabrio MC jest o 48 mm dłuższe od modeli GranCabrio i GranCabrio Sport.
Przednia część została przejęta z modelu MC Stradale. Na masce silnika umieszczono dwa duże wloty powietrza, kolejne dwa dodano po bokach przedniej części nadwozia. W tyle znajdziemy duży spojler oraz całkowicie przeprojektowany zderzak. Okrągłe końcówki rur wydechowych przesunięto do środka zderzaka. Maserati GranTurismo MC Stradale zaopatrzono także w 20-calowe obręcze MC Design w kolorze tytanu lub grafitowym.
Kabina
W kabinie znalazło się miejsce dla nowych, ergonomicznych foteli z zagłówkami. Pasażerowie na tylnych siedzenia mają o 20 mm szerszą przestrzeń na nogi i wygodniejsze fotele. Kierownica ma nowy wygląd, ze spłaszczoną górną i dolną częścią pozwalającymi na łatwiejsze manewrowanie. Umieszczono przy niej manetki do zmiany biegów w stylu Trofeo.
Silnik i osiągi
Podobnie, jak w przypadku najbardziej sportowego wariantu Maserati GranTurismo, w GranCabrio MC zastosowano nowy, 4,7-litrowy silnik V8 o mocy 460 KM/338 kW i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm dostępnym od 4750 obr./min. Współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną ZF MC Auto Shift. Przekładnia działa w pięciu trybach: auto-normal, auto-sport, manual-normal, manual-sport ( w którym kierowca może korzystać z funkcji Launch Control) i ice (przy jeździe po oblodzonych nawierzchniach).
Maserati GranCabrio MC przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 289 km/h.