W lipcu Mercedes i AMG zaprezentowały nam nowe odsłony modelu CLS Shooting Brake i CLS 63 AMG Shooting Brake. Niczego im nie brakuje, są eleganckie, ponadczasowe i mocne. Jednak nadworny tuner Daimlera – Brabus postanowił je jeszcze nieco „posłodzić” i przedstawił kompleksowy pakiet modyfikacji dla całej serii Mercedesów CLS Shooting Brake, od wariantu z dieslem 250 CDI, po 63 AMG.
Na szczycie piramidy kombi zmodyfikowanych przez Brabusa mamy model B63-620. Ten potwór narodził się z modelu CLS 63 AMG Shooting Brake i napędza go 5,5-litrowy silnik V8, standardowo generujący moc 518 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Brabus podarował mu nową jednostkę kontrolną, dodatkowy intercooler, opcjonalny, sportowy układ wydechowy z zaworami motylkowymi, które umożliwiają wpływanie na „gang” wydobywający się z końcówek rur wydechowych (do wyboru jest tryb „powrót do domu” lub „sport”). Zaowocowało to zwiększeniem mocy do 620 KM i maksymalnego momentu obrotowego do 1000 Nm. Brabus twierdzi, że B63-620 przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,2 sekundy i rozwija prędkość 322 km/h.
Kolejną propozycją jest Brabus B50-500 bazujący na standardowym Mercedesie-Benz CLS500 wyposażonym w 4,7-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 402 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm. Po ingerencji Brabusa jednostka napędowa może się pochwalić mocą 493 KM i maksymalnym momentem obrotowym 720 Nm.
Brabus oferuje także pakiet dla napędzanych jednostkami wysokoprężnymi modeli CLS350 CDI i CLS250 CDI. Mercedesy CLS Shooting Brake z pakietem Brabus Eco PowerXtra D6S i Eco PowerXtra D4 odznaczają się odpowiednio: mocą 308 KM i 690 NM maksymalnego momentu obrotowego zamiast 262 KM i 620 Nm oraz mocą 232 KM i 605 Nm zamiast 201 KM i 500 Nm.
Wszystkie model otrzymały także mechanizm różnicowy z blokadą i sportowy układ wydechowy. Brabus może także opcjonalnie wymienić w nich sprężyny zawieszenia i obniżyć je o 3,5 cm.
Mercedesom-Benz CLS Shooting Brake, które nie posiadają opcjonalnego pakietu AMG Sport Brabus dodaje nowy spojler przedni, elementy w przedniej części nadwozia ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED, sportowe błotniki i fartuchu boczne z podświetlanymi progami. Pojazdy z pakietem AMG Sport otrzymają dokładkę na przedni zderzak, a CLS 63 AWMG nowy spojler przedni i dodatki na błotniki z podświetlanym logo Brabusa. Całość uzupełniają 17- lub 20-calowe obręcze z lekkich stopów w sześciu wzorach.
We wnętrzu zamontowano nowy prędkościomierz z podziałką do 340 lub 400 km/h oraz aluminiowe nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła, aluminiowe manetki do zmiany biegów i wstawki z włókna węglowego lub drewna. Na progach drzwiowych znalazło się podświetlane logo tunera.