Już od dwóch tygodni polscy dealerzy Peugeota przyjmują zamówienia na nowy model 301, który zadebiutował oficjalnie we wrześniu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. Na pierwsze dostawy klienci będą musieli jednak poczekać do początku stycznia przyszłego roku.
Peugeot 301 to pierwszy model marki z cyfrą „1” na końcu, która zgodnie z nowym systemem znakowania produktów francuskiej firmy oznacza tańsze warianty marki spełniające oczekiwania klientów w zakresie praktycznych rozwiązań eksploatacyjnych i wszechstronności.
Peugeot 301 ma długość 444 mm i kryje w sobie przestronną kabinę zapewniającą sporo miejsca dla pasażerów oraz pojemny bagażnik mogący pomieścić 640 l. Tańsza wersja nie oznacza bardzo ubogiego wyposażenia – Peugeot 301 ma na standardowej liście system ESP, ABS, poduszki powietrzne i układ wspomagania hamowania awaryjnego. W zależności od wybranej wersji przyszli właściciele mogą także liczyć m.in. na: klimatyzację, zestaw audio MP3 z portem USB oraz możliwością podłączenia zestawu głośnomówiącego Bluetooth, system zdalnego otwierania pokrywy bagażnika czy system wspomagania parkowania tyłem.
W ofercie silnikowej znalazły się następujące jednostki napędowe:
- 1,2 l VTi 53 kW (72 KM) z 5-biegową przekładnią manualną,
- 1,6 l VTi 85 kW (115 KM) z 5-biegową przekładnią manualną lub 4-biegową automatyczną,
- 1,6 l HDi 68 kW (92 KM) z 5-biegową przekładnią manualną.
W Polsce Peugeot 301 będzie oferowany w trzech wersjach wyposażeniowych: Access, Active i Allure i siedmiu kolorach nadwozia. Model będzie produkowany w hiszpańskiej fabryce Vigo. W podstawowej wersji na rynku polskim (z silnikiem 1.2 VTi o mocy 72 KM) Peugeot 301 będzie oferowany za cenę niecałych 40 000 złotych.
Więcej zdjęć i informacji znaleźć można także w naszym wcześniejszym artykule o Peugeocie 301.