Nowe Porsche Cayman ma właśnie swoją światową premierę podczas Los Angeles Auto Show. Trzecia generacja modelu została stworzona od podstaw. Nowy Cayman jest niżej zawieszony, dłuższy, lżejszy i szybszy, a także mocniejszy od poprzednika. Ma także skromniejszy apetyt na paliwo.
Większy rozstaw osi i kół oraz większy rozmiar kół poprawiają charakterystykę jazdy tego sportowego modelu. Dwuosobowy Cayman, po 911 Carrera i Boxsterze jest trzecim sportowym modelem Porsche, w którym wykorzystano lekki design nadwozia. Nowy Cayman jest o 30 kg lżejszy od poprzedniej generacji i zużywa o 15 % mniej paliwa na 100 km.
Samochód będzie dostępny w dwóch wariantach: Cayman i Cayman S. Bazowy model napędza 2,7-litrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 275 KM/202 kW. Przyspiesza on pojazd z miejsca do 100 km/h w 5,4 sekundy. W zależności od wyposażenia Cayman może rozpędzić się nawet do 266 km/h. Zgodnie z danymi producenta średnie zużycie paliwa w nowym, europejskim cyklu jazdy będzie wynosić w tym przypadku 7,7 l/100 km lub 8,2 l/100 km, w zależności od wybranego typu przekładni.
3,4-litrowa jednostka napędowa Caymana S generuje 325 KM/239 kW. Przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zajmuje mu 4,7 sekundy. Porsche Cayman S może rozpędzić się do 283 km/h. Mocniejszy wariant zużywa średnio w nowym, europejskim cyklu jazd 8 l paliwa na 100 km lub 8,8 l/100 km, w zależności od wybranego typu przekładni.
Oba sportowe coupe standardowo wyposażane są w 6-biegową przekładnię manualną. Opcjonalnie dostępna jest 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia PDK (pozwala na szybsze przyspieszenie i mniejsze zużycie benzyny).
Porsche uzupełniło ofertę Caymana o nowe komponenty opcjonalne. Sportowy model będzie na przykład po raz pierwszy dostępny z systemem ACC dbającym o zachowanie odpowiedniego odstępu od innych samochodów. Na opcjonalnej liście wyposażeniowej znalazł się także system audio marki Burmester oraz bezkluczykowy system Entry&Drive.
Nowe Porsche Cayman zyskało bardziej sportowe proporcje dzięki wydłużonemu rozstawowi osi, krótkim zwisom i 18- lub 19-calowym obręczom. Nadwozie zarysowano za pomocą bardziej precyzyjnie poprowadzonych linii i ostro wysklepionych krawędzi. Podkreślają nisko zawieszoną, wydłużoną sylwetkę samochodu z przesuniętą ku przodowi szybą przednią i linią dachu zachodzącą głęboko w tył.
Nowa generacja Porsche Cayman wejdzie do sprzedaży w Europie w marcu przyszłego roku.