Amerykański oddział Volkswagena właśnie przedstawia w USA produkcyjną wersję modelu Jetta Hybrid. Jak sama nazwa wskazuje, głównym atutem nowego wariantu Jetty jest oszczędny i mniej uciążliwy dla środowiska napęd. W przypadku Volkswagena Jetta „hybrydowość” polega na połączeniu 1,4-litrowej, 4-cylindrowej jednostki benzynowej TSI turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 150 KM/110 kW i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm z silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW.
Za przeniesienie mocy na koła odpowiedzialna jest nowoczesna, automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa DSG o siedmiu biegach. Sprzęgło całkowicie odłącza silnik benzynowy, przy jeździe z wykorzystaniem energii elektrycznej lub tzw. „żeglowaniu” dzięki funkcji wolnobiegu (rozłączenie skrzyni biegów pozwala na swobodne toczenie się bez efektu hamowania silnikiem). Niestety zasięg w przypadku zasilania wyłącznie energią elektryczną jest śmiesznie mały i wynosi 2 km. Włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (poniżej 70 km/h).
Ważące 35,8 kg baterie litowo-jonowe zasilające motor elektryczny umieszczono pod tylna kanapą. Jettę Hybrid wyposażono także w system rekuperacji, zamieniający energię kinetyczną w energię elektryczną i magazynujący ją w akumulatorze. Hybrydowa Jetta potrafi również wykorzystać nadwyżkę mocy generowaną w czasie, gdy auto napędza wyłącznie silnik TSI.
Nowy Volkswagen Jetta przyspiesza z miejsca do 100 km/h w mniej niż 9 sekund, ale zgodnie z zapewnieniami producenta w cyklu mieszanym nie powinien zużywać więcej niż 5,2l benzyny na 100 km. To o około 20% mniej, niż w przypadku samochodu o zbliżonej mocy wyposażonego w napęd tradycyjny.
Kolejną zaletą nowej Jetty Hybrid jest cicha praca silnika i nowego układu wydechowego. Natomiast zastosowanie specjalnej folii wyciszającej na przedniej szybie i pogrubienie szyb z przodu spowodowały, że wnętrze Jetty Hybrid to prawdziwa oaza spokoju.
W kabinie kierowca znajdzie na wyświetlaczu nowe menu „Hybrid”, które dostarczy mu takich informacji, jak stan naładowania akumulatora, aktualny tryb pracy napędu, czy względną moc silnika elektrycznego.