
Podczas trwającego do 9 grudnia Los Angeles Auto Show Toyota prezentuje premierowo najnowszą wersję modelu RAV4. Czwarta generacja Toyoty RAV4 utrzymała mocne strony poprzednich wersji, ale ma nowa stylistykę, bardziej dynamiczny charakter, lepsze osiągi i zużywa mniej paliwa.
Nadwozie
Nowy RAV4 jest dłuższy o 205 mm, szerszy o 30 mm i niższy o 25 mm od poprzednika. Nowa sylwetka w zamyśle projektantów miała uosabiać wszechstronność, przestronność i sygnalizować większą dynamikę. W stylistyce nadwozia odnajdziemy elementy nowego designu Toyoty, zwłaszcza w przedniej części. Samochód sprawia bardziej muskularne wrażenie. Linię przewężenia uwydatniono, tak samo jak nadkola i progi drzwiowe. Profil kabiny zwęża się ku tyłowi, gdzie znajdziemy pokrywę bagażnika z zawiasami umocowanymi w górnej części i ze zintegrowanym dyfuzorem.
W Europie nowa Toyota Rav4 będzie dostępna w dwóch nowych kolorach nadwozia: niebieskim „Titan Blue” i zielonym „Highland Green”.
Wnętrze
Kabina nowego RAVa4 jest przestronna i wygodna, a kierowca zasiada za kierownicą nisko, niczym w kokpicie samolotu. Zmieniono wygląd deski rozdzielczej i wykończenia. Wszystkie przełączniki są podświetlane na niebiesko. Choć RAV4 nadal jest kompaktowy i łatwo nim manewrować, to we wnętrzu pasażerowie mają więcej miejsca na nogi i ramiona. Przedział bagażowy jest dłuższy, a jego pojemność to 547 l.
Gama silnikowa
W Europie gama silnikowa dla nowej Toyoty RAV4 będzie obejmować także nowego, 2-litrowego diesla. Na naszym rynku klienci będą mogli wybierać między 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 149 KM, nowym, 2-litrowym dieslem o mocy 122 KM i 2,2-litrowym dieslem o mocy 148 KM. Emisję dwutlenku węgla obniżono w nich średnio o 12%. Na szczególną uwagę zasługuje RAV4 wyposażony w 2-litrowego diesla, napęd na przednią oś i technologię Stop&Start, który emituje tylko 127 g CO2 na kilometr.
Technologie bezpieczeństwa i zwiększające komfort jazdy
Nowy RAV4 korzysta z szeregu nowoczesnych technologii ułatwiających życie kierowcy i zwiększających bezpieczeństwo pasażerów:
- asystenta zjazdu ze wzniesienia,
- asystenta ruszania na wzniesieniu,
- nowej generacji układu jezdnego Integrated Dynamic Drive System sterującego pracą stałego napędu na wszystkie koła z dynamiczną kontrolą momentu obrotowego, systemem kontroli stabilności pojazdu i układem EPS. Układ pracuje w trzech trybach: normalnym (napęd przenoszony jest na przednią oś, a tylna jest dołączana automatyczne), sportowym (napęd rozkłada się między wszystkie koła w zależności od warunków drogowych) i w tzw. trybie „Lock”, w którym 50% momentu obrotowego dociera do osi tylnej.
- system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i
- system monitorowania martwego pola.