Pierwsze wyczynowe modele marki Kia, trzydrzwiowy pro_cee’d GT i pięciodrzwiowy cee’d GT, wejdą do sprzedaży w połowie przyszłego roku. Dwa nowe modele GT będzie napędzać nowa wersja 1,6-litrowej jednostki GDI (silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim) wyposażony w turbosprężarkę typu twin-scroll i wzmocnione komponenty wewnętrzne.
Moc i maksymalny moment obrotowy mają mocno wzrosnąć. Moc maksymalna będzie wynosić 204 KM (o 51% więcej niż w silniku bez turbosprężarki), a maksymalny moment obrotowy do 265 Nm (o 61% więcej w porównaniu ze standardową jednostką napędową). Wyposażone w 6-biegową przekładnię manualną, nowe modele mają rozpędzać się z miejsca do 100 km w 7,9 sekundy. Poważne modyfikacje w zawieszeniu i podwoziu mają zapewnić, że mocniejsze modele będą się również odznaczać wyjątkową dynamiką.
Modele Kia Kia pro_cee’d GT i cee’d GT będą się także odróżniać wizualnie od reszty rodziny “cee’d”. Nowe atrapy chłodnicy, reflektory, większe zderzaki, specjalne, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, czerwone zaciski hamulcowe i specjalne odcienie lakieru nadwozia mają sprawić, że nabiorą indywidualnego charakteru. Stylu wyczynowym modelem będą także przydawać światła do jazdy dziennej z czterema diodami LED w oprawach przypominających obrobione przez jubilera kamienie szlachetne.
We wnętrzu obu samochodów znajdą się sportowe fotele Recaro, aluminiowe nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła oraz specjalne materiały wykończeniowe.
Produkcja modeli Kia pro_cee’d GT i cee’d GT ma się rozpocząć w fabryce producenta w Żylinie w połowie przyszłego roku i niemal natychmiast pojawią się one w europejskich salonach sprzedaży. Ceny oraz dokładna specyfikacja techniczna mają zostać potwierdzone w późniejszym terminie. Na razie możemy jedynie opublikować wstępną specyfikację techniczną.
Nadwozie i platforma
Trzy- i pięciodrzwiowy hatchback na stalowej platformie. Silnik poprzeczny, benzynowy z turbodoładowaniem, napędzający przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej.
Silnik
- 1,6-litrowy, 4-cylindrowy Gamma, Turbo-GDI DOHC CVVT o mocy 204 KM/153 kW przy 6000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 265 Nm dostępnym w zakresie 1750 – 4500 obr./min.
- Stosunek średnica cylindra / skok tłoka (mm): 77.0 x 85.4
- Stopień sprężania: 9.5:1
Przekładnie
Standardowa: 6-biegowa, manualna
Zawieszenie
- Przednie: niezależne, z kolumnami McPhersona, ze sztywniejszymi sprężynami śrubowymi, amortyzatorami gazowymi i wzmocnionymi stabilizatorami poprzecznymi.
- Tylne: niezależne typu multi-link, z usztywnionymi sprężynami śrubowymi i amortyzatorami gazowymi.
Układ hamulcowy
- Przód: wentylowane tarcze o wymiarach 300 x 28 mm
- Tył: tarcze o wymiarach 262 x 10 mm solid
Obręcze i opony
- Obręcze w rozmiarze: 18.0 x 7.5,
- Ogumienie w rozmiarze: 225 / 40 R18
Wymiary nadwozia (mm)
Kia pro_cee’d GT
- Długość: 4310
- Szerokość: 1780 (nie licząc lusterek)
- Wysokość: 1430
- Rozstaw osi: 2650
- Rozstaw kół przednich: 1545
- Rozstaw kół tylnych: 1553
- Zwis przedni: 900
- Zwis tylny: 760
- Prześwit: 140
- Współczynnik oporu aerodynamicznego Cd: 0.33
Kia cee’d GT
- Długość: 4310
- Szerokość: 1780 (nie licząc lusterek)
- Wysokość: 1470
- Rozstaw osi: 2650
- Rozstaw kół przednich: 1545
- Rozstaw kół tylnych: 1553
- Zwis przedni: 900
- Zwis tylny: 760
- Prześwit: 140
- Współczynnik oporu aerodynamicznego Cd: 0.32