MotoNews.pl

Nissan GT-R na bioetanol według Jotech Motorsports

02 stycznia 2013

Kategoria | Tuning
Marka, model | ,
Jotech Nissan GT-R 9a

Wyciskając 530 koni mechanicznych z 3,8-litrowego silnika V6 biturbo zamontowanego w modelu GT-R Nissan wykonał świetną robotę. Jednak pewien Brazylijczyk uznał, że pojazd ma dużo większy potencjał i zwrócił się do firmy tuningowej Jotech Motorsports, by ta odpowiednio zmodyfikowała i wzmocniła jego egzemplarz GT-Ra.

Amerykańscy specjaliści żwawo zabrali się do roboty. Ponieważ w Ameryce Południowej bardzo popularnym paliwem do samochodów jest etanol ze względu na łatwą dostępność i korzystną cenę, Jotech Motorsports przerobił japoński supersamochód tak, by oprócz benzyny mógł korzystać także z biopaliwa E85 zawierającego do 85% etanolu.

Taka przemiana wymagała dokonania rozległych przeróbek w silniku. Eksperci z Jotech Motorsports zamontowali nowe wtryskiwacze, irydowe świece, pompy paliwa, przewody wlotowe rozgałęzione i filtry powierza marki K&N. Standardowy układ wydechowy został wymieniony na produkt marki HKS, a panowie z Jotech Motorsports pochylili się również nad jednostką kontrolną silnika i ją przeprogramowali.

Te zabiegi spowodowały, że Nissan GT-R nie tylko może korzystać z dwóch rodzajów paliwa, ale również nieco zwiększył moc. Przy zbiorniku paliwa napełnionym 93-oktanową benzyną, moc mierzona na kołach Nissana GT-R mieści się w zakresie 550-570 koni mechanicznych, jeśli w roli paliwa występuje E85, moc wynosi 580-600 KM. Nieźle, prawda?

Za swoją pracę Jotech Motorsports zażyczył sobie od brazylijskiego klienta 10 250 dolarów amerykańskich, włączając w to koszt instalacji wszystkich komponentów.

Zdjęcia: Jotech Motorsports, opracowanie: BM