Ram postawił sobie za cel tworzenie najmocniejszych i najsprawniejszych samochodów użytkowych na świecie. Kolejnym krokiem przybliżającym markę do realizacji tego zadania jest tegoroczna odsłona modelu 3500 Heavy Duty.
Pickup ma nową ramę konstrukcyjną ze stali o wysokiej wytrzymałości, lepsze możliwości załadunkowe, mocniejszą przekładnię i udoskonalony, 6,7-litrowy turbodiesel Cummins o maksymalnym momencie obrotowym 1152 Nm. Maksymalne obciążenie znamionowe Rama 3500 Heavy Duty to 17 055 kg.
Ram 3500 Heavy Duty może się także pochwalić listą wyposażeniową, na której znalazły się m.in.: fabryczne koło zapasowe, hak holowniczy Class V (siła nacisku na kulę haka może wynosić 816 kg, natomiast holowane za pomocą tego haka mogą być pojazdy/przyczepy o masie do 7 711 kg), system ESC oraz specjalna kamera zamontowana w miejscu trzeciego światła stop, dzięki której kierowca ma dobrą widoczność na materiały przewożone w skrzyni załadunkowej i pojazdy podczepione do haka holowniczego.
By zachować najlepszy wynik w zakresie siły uciągu Ram zmodyfikował przednią i tylną część zawieszenia, nieco je usztywniając. Silnik wysokoprężny zyskał natomiast nowy system chłodzenia oraz aktywny układ poboru powietrza, który rozpoznaje, czy na zewnątrz panuje mróz, czy upał. Jeśli wyczuje ekstremalnie wysoką temperaturę powietrza lub dużą wysokość nad poziomem morza (gdy w powietrzu jest mniej tlenu), pobiera je z przedniej części nadwozia, gdy pada deszcz lub śnieg, system pobiera powietrze z wlotu umieszczonego pod maską silnika.
Niby Ram 3500 Heavy Duty to tylko mocny wół roboczy, a jednak jest w nim coś urzekającego.