W środę był pierwszy teaser, a dziś już w całej krasie – oto odświeżony Mercedes-Benz E63 AMG, teraz dostępny także we wzmocnionej wersji S z silnikiem generującym 585 KM/430 kW i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz nowym napędem 4×4 AMG 4MATIC. Pozostałe warianty E63 AMG także opcjonalnie będą mogły korzystać z tego napędu. Mercedes-Benz E63 AMG będzie dostępny jako limuzyna i kombi.
Przejdźmy jednak do konkretów, czyli osiągów poszczególnych wariantów modelu.
- Bazowa wersja E63 AMG ma silnik V8 biturbo o pojemności skokowej 5461 ccm, mocy 557 KM/410 kW i maksymalnym momencie obrotowym 720 Nm. Samochód ten zużywa średnio w cyklu NDEC 9,8 l paliwa/100 km, emitując przy tym 230 g CO2/km. Sprint z miejsca do 100 km/h zajmuje mu 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
- Mercedes-Benz E63 AMG z napędem 4MATiC oferuje kierowcy jednostkę napędową o identycznej pojemności, mocy i maksymalnym momencie obrotowym, co wariant bazowy, jednak zużywa 10,3 l benzyny na 100 km i emituje 242 gramy dwutlenku węgla na kilometr. Charakteryzuje go za to lepsze przyspieszenie: 0-100 km/h w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna pozostaje na tym samym, ograniczonym elektronicznie poziomie.
- Wzmocniony E63 AMG 4MATiC S z jednostki napędowej o tej samej pojemności, co poprzednie warianty wyciska 585 KM/430 kW i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. Zużywa tyle samo paliwa i emituje tyle samo CO2, co E63 AMG 4MATIC. Na przyspieszenie z miejsca do 100 km/h potrzebuje 3,6 sekundy.
Wszystkie warianty silników współpracują z 7-biegową przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT pracującą w czterech trybach: “C” (Controlled Efficiency z aktywną funkcją ECO start/stop), “S” (Sport), “S+” (Sport plus) oraz “M” (Manual). Skrzynia została także wyposażona w funkcję podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START.
Napęd AMG 4MATIC przekazuje moment obrotowy na obie osie w stosunku 33 do 67 % (przednia oś/tylna oś) i współpracuje z 3-stopniowym układem ESP, w określonych sytuacjach wspieranym przez układ Torque Vectoring Brake selektywnie przyhamowującym wybrane koła. Najmocniejsza wersja Mercedesa-Benz klasy E może się także pochwalić blokadą tylnego dyferencjału i sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL z elektroniczną kontrolą tłumienia. Klienci mogą również wybrać opcjonalnie ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG z wentylowanymi i perforowanymi tarczami o średnicy 360 mm lub 402 mm w przypadku wersji S.
Rozstaw kół został poszerzony o 48 mm, by zwiększyć stabilność pojazdu podczas wchodzenia w zakręty. Koła uzupełniono o 10-ramienne,19-calowe, grafitowe obręcze AMG, na których zamontowano opony w rozmiarze 225/40 R 18 z przodu i 285/35 R 18 z tyłu.
Na liście wyposażeniowej Mercedesa-Benz E63 AMG znalazł się szereg komponentów AMG poprawiających stylistykę auta, a dodatkowo można zakupić:
- pakiet AMG Carbon I (przednie skrzydło, listwy progowe i wykończenie tylnego fartucha z włókna węglowego),
- pakiet AMG Carbon II (obudowy bocznych lusterek i tylny spojler wersji sedan z włókna węglowego) lub
- pakiet AMG Night (przednie skrzydło i spojler, listwy progowe, obudowy bocznych lusterek i tylny fartuch w kolorze lśniącej czerni, czarne końcówki układu wydechowego z chromowanym wykończeniem).
Audiofilom zapewne przypadnie do gustu informacja, że w nowym Mercedesie E63 AMG można także opcjonalnie zamówić system dźwięku przestrzennego Bang & Olufsen BeoSound AMG z 1200-watowym wzmacniaczem oraz 14 głośnikami. Procesor DSP pozwala na wybór jednej z licznych konfiguracji oraz trybu dźwięku: studyjnego (“Reference”) lub przestrzennego.
Nowy Mercedes-Benz E63 AMG z napędem na tylną oś pojawi się w salonach sprzedaży w kwietniu tego roku, a wariant z napędem na wszystkie koła w połowie roku.