Audi RS7 Sportback debiutuje właśnie na North American International Auto Show w Detroit. Model ten do dynamika w najlepszym wydaniu. Duże, pięciodrzwiowe coupe korzysta z 4-litrowego silnika TFSI V8 biturbo mocy 560 KM/412 kW i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm dostępnym w zakresie 1750 – 5500 obr./min. Sprint z miejsca do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,9 sekundy, a po zdjęciu elektronicznej blokady prędkości (250 km/h) RS7 Sportback może się rozpędzić do 280 km/h dzięki opcjonalnemu pakietowi „dynamic” lub nawet do 305 km/h z opcjonalnym pakietem „dynamic plus”. Mimo świetnych osiągów zużycie paliwa (według producenta) pozostaje na poziomie 9,8 l na 100 km.
Najbardziej innowacyjną technologią zastosowaną w Audi RS7 Sportback jest „cylinder na życzenie („cylinder on demand” = COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz mniejszej liczbie obrotów, drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder zostają odłączone przy pomocy elektromechanicznych nastawników zamykających poszczególne zawory. Silnik 4.0 TFSI pracuje wtedy jak jednostka 4-cylindrowa do momentu, aż kierowca ponownie doda energicznie gazu. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta.
Oferowaną standardowo, 8-biegową przekładnię tiptronic zmodyfikowano tak, by jej praca miała bardziej sportowy charakter. Kierowca może wybrać między trybem D lub S przełączając biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów. Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy ma długie przełożenie, w stylu nadbiegu, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.
Audi RS7 Sportback jest także seryjnie wyposażone w stały napęd na wszystkie koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym o podwyższonej wartości blokowania. Pracę dyferencjału wspiera inteligentne oprogramowanie „torque vectoring”, umożliwiające selektywny rozkład napędu między kołami na zakrętach.
Układ hamulcowy obejmuje m.in. cztery wentylowane od wewnątrz tarcze o falistym kształcie i średnicy 390 mm z przodu, z czarnymi zaciskami 6-tłoczkowymi. Opcjonalnie będzie można wybrać tarcze o średnicy 420 mm wzmocnione włóknem węglowym z 6-tłoczkowymi zaciskami polakierowanymi na kolor antracytowy.
System stabilizacji toru jazdy ESC pracuje także w trybie sportowym i może na życzenie zostać dezaktywowany. O komfortową amortyzację dba adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, ale alternatywnie można je wymienić na sztywniejsze zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Na życzenie dostępny jest również dynamiczny układ kierowniczy z bezstopniową regulacją wspomagania przełożenia.
Audi RS7 Sportback ozdobiono z zewnątrz 20-calowymi, siedmioramiennymi obręczami z lekkich stopów. Opcjonalnie można je zastąpić 21-calowymi modelami. Nadwozie wyróżnia także elektrycznie wysuwany spojler i tylny dyfuzor oraz dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych.
We wnętrzu znalazły się okrągłe zegary z czarnym tłem, białymi podziałkami i czerwonymi wskazówkami, trójwymiarowy emblemat RS 7 na obrotomierzu i kluczyku, kierownica o spłaszczonej dolnej części, podświetlane listwy, wyświetlacze systemu MMI i systemu informacji kierowcy oraz sportowe fotele RS.