MotoNews.pl

BMW M3 od G-Power – mocniejsze i bardziej aerodynamiczne

23 stycznia 2013

Kategoria | G-Power  Tuning
Marka, model | , ,
G-Power BMW M3 RS 10

Czasem mniej znaczy więcej. Na przykład w przypadku masy samochodu. Im mniejsza, tym lepsze osiągi – i tym więcej radości z jazdy. Tym tropem poszli specjaliści z firmy tuningowej G-Power przygotowując program modyfikacji aerodynamicznych o nazwie „RS” przeznaczony dla BMW M3. Wszystkie komponenty wykonano z włókna węglowego, dzięki czemu M3 stało się lżejsze, a co za tym idzie – również szybsze. Jednocześnie elementy z włókna węglowego przygotowane przez G-Power udoskonalają profil aerodynamiczny auta, dzięki czemu uzyskuje większe prędkości na zakrętach.

G-Power wywodzi swoje korzenie ze sportów samochodowych. Już we wczesnych latach osiemdziesiątych XX w. firma zajmowała się tuningiem modeli BMW 02 i do dziś aktywnie działa w branży sportowej, wystawiając własne pojazdy w takich niemieckich seriach, jak Spezial-Tourenwagen-Trophy (STT) i DMV Touring Car Championship (DMV TCC). „Aerodynamiczny” pakiet RS przygotowany przez G-Power dla BMW M3 czerpie z doświadczeń zebranych właśnie podczas tych zmagań.

W zestawie “RS” znajdziemy między innymi: spojler przedni, nową maskę silnika, nową pokrywę bagażnika i tylne skrzydło. Wszystkie komponenty powstały z włókna węglowego w specjalnym autoklawie, a metody wytwarzania gwarantują, że spełniają standardy producentów oryginalnego wyposażenia. Nowa maska silnika jest lżejsza od standardowej o ok. 2,6 kg, a nowa pokrywa bagażnika aż o 8,1 kg.

Pakiet nowych komponentów nie tylko zmniejsza masę BMW 3, lecz także zwiększa siłę docisku osi do podłoża. Przedni spojler dba o docisk przy przedniej osi, a nowa pokrywa bagażnika i trzyczęściowe skrzydło tylne, które można ustawiać w 4 różnych pozycjach, dociskają tylną oś. Tylne skrzydło można dostosować do charakterystyki jazdy na torze wyścigowym lub w zwykłym ruchu ulicznym.

G-Power oferuje też kilka zestawów turbosprężarek dla BMW M3. Pierwszy zwiększa moc silnika do 520 KM, drugi do 580 KM, trzeci do 610 KM, a G-Power SK III „Sporty Drive” „podkręca” go do 720 KM.

Zdjęcia: G-Power, opracowanie: BM