Honda zaskoczyła wszystkich prezentując zupełnie nowy pojazd koncepcyjny o nazwie GEAR na mało prestiżowej imprezie motoryzacyjnej Montreal Auto Show w Kanadzie. GEAR to studium modelu klasy „sub-compact” stworzone przede wszystkim z myślą o młodych mieszkańcach miast reprezentujących tzw. „generację Y”.
Powstanie Hondy GEAR zainspirowały… rowery i to w dodatku rowery z tzw. „ostrym kołem” (po angielsku „fixed-gear bicycle” – stąd nazwa „Gear”). To takie rowery, które wyposażono w bezpośrednie przeniesienie napędu bez wolnobiegu, którymi nie można jechać bez pedałowania (np. z górki), ale można jechać do tyłu lub stać na nich bez podpierania się nogami.
Atrakcyjny koncept został opisany przez zespół badawczo-rozwojowy producenta słowami: „prosty i funkcjonalny, lecz również łatwy do indywidualizacji, połączony ze światem i o wyrazistym charakterze”. Zespół projektantów najwyraźniej dopracowuje jeszcze wnętrze GEARa, ponieważ jego kabiny nie pokazano publiczności. Trudno więc powiedzieć, czy mamy do czynienia z dwu-, czy czteroosobowym autkiem.
Koncepcyjna Honda GEAR nie bazuje na żadnej z platform wykorzystywanych dotychczas przez japońskiego producenta, więc nie wiadomo, czy została stworzona z myślą o dalszym rozwoju projektu aż do fazy produkcyjnej. Jest jednak bardzo prawdopodobne, że niektóre zastosowane w niej rozwiązania znajdziemy w innych nowych modelach Hondy
Szczerze mówiąc byłoby trochę szkoda, gdyby GEAR nigdy nie trafił do salonów sprzedaży, ponieważ jego jednobryłowa sylwetka wygląda naprawdę nieźle. Projektanci zbytnio nie „kombinowali” – nadwozie definiują dwie główne linie – wznoszące się ku górze kontury krótkiej maski silnika i przedniej szyby oraz horyzontalna linia dachu. Podoba się nam również połączenie gładkich powierzchni z mocno zarysowanymi krawędziami.