Nowe Renault Clio Grandtour wchodzi na polski rynek. W naszym kraju oferowane jest w trzech wersjach wyposażenia, z dwoma benzynowymi jednostkami napędowymi 1.2 16V 75 i Energy TCe90 oraz dwoma dieslami dCi 75 i Energy dCi 90.
Rozstaw osi jest taki sam jak w wersji 5-drzwiowej, ale zwis tylny jest wydłużony o 201 mm i ma 823 mm. Całkowita długość samochodu wynosi 4,262 m. Samochód ma długą maskę z dużym logo marki i tył z wyraźnie zarysowanymi nadkolami. Z boku jego sylwetka jest wydłużona, a tylna szyba jest ustawiona bardziej pionowo, co podkreśla pojemność bagażnika. Klamki, podobnie jak w Nowym Clio, są ukryte przy tylnych słupkach. Słupki drzwi, również środkowe, płynnie przechodzą w szyby, tworząc wrażenie harmonii.
Konstrukcja Nowego Renault Clio Grandtour o jeszcze bardziej funkcjonalnym charakterze niż w wersji 5-drzwiowej Renault Clio została zaprojektowana z myślą o klientach lubiących wyrazistą stylistykę i przywiązanych do praktycznych rozwiązań. Przednia część kabiny jest bardzo starannie zaprojektowana, a do bagażnika o pojemności 443 dm3 VDA łatwo się dostać. Objętość bagażnika wynosi zatem o 130 dm3 (30%) więcej w porównaniu z i tak dużym bagażnikiem w wersji 5-drzwiowej. Znacznie obniżono też wysokość progu bagażnika. Dzięki funkcji płaskiej podłogi i możliwości złożenia oparcia przedniego fotela pasażera uzyskano rekordową długość powierzchni ładunkowej. Cecha ta, występująca wyłącznie w Nowym Renault Clio Grandtour, jest w tym segmencie bardzo ważnym atutem.
Ceny Renault Clio Grandtour zaczynają się od poziomu niecałych 44 0000 złotych. Model można zamówić już teraz, jednak na dostawę trzeba będzie poczekać do końca marca.