Renault Kangoo pojawia się w sprzedaży w nowym wydaniu, które obejmie całą gamę: Kangoo Express, Compact i Maxi oraz Kangoo Z.E. i Kangoo Maxi Z.E.
Zmiany w nowym Kangoo Express są widoczne na pierwszy rzut oka – pojawia się nowy przód o charakterystycznej dla marki Renault stylistyce, w tym powiększone i pionowo ustawione logo. Design ten podkreśla solidną i nowoczesną konstrukcję samochodu. Zmieniono również lusterka boczne, które są obecnie lepiej dopasowane do całości, oraz tylne światła. Zmiany stylistyczne są widoczne również w kabinie, w której pojawia się nowa deska rozdzielcza, posiadająca tak jak poprzednio centralnie umieszczony schowek, oraz nowa kierownica o wyraźnie wyższym poziomie jakości.
Gama dostawczych Kangoo obejmowała siedem wersji o trzech długościach nadwozia (Kangoo Express, Compact i Maxi), dwóch rodzajach napędu – termicznym i elektrycznym – oraz dwie wersje: 2- lub 5-miejscowe (Kangoo Maxi). Odnowienie modelu Kangoo Express jest okazją do wprowadzenia nowej konfiguracji: wersji
z trzema miejscami z przodu . Opcja ta będzie dostępna we wszystkich długościach nadwozia (za wyj. Kangoo Z.E., Kangoo Maxi Z.E. i 5-miejscowego Kangoo Maxi). Zadbano również o komfort użytkowników, wprowadzając w kabinie liczne zmiany przy utrzymaniu możliwości złożenia oparcia siedzeń pasażerów w celu uzyskania maksymalnej długości załadunku.
Nowe Kangoo Express jest wyposażone w oszczędne silniki o bardzo dobrych osiągach. Trzy wśród nich są liderami pod względem niskiego zużycia paliwa w swoich segmentach: Energy dCi 75 i Energy dCi 90 KM spalają 4,3 l/100 km (zużycie w cyklu mieszanym NEDC) i emitują 112 g CO2/km, a Energy TCe 115 emituje 140 g CO2/km . Silnik Energy dCi 110 KM może się również poszczycić wyjątkowo niską emisją CO2 wynoszącą 115 g/km.
W celu dalszego ograniczenia zużycia paliwa Kangoo jest w standardzie wyposażone (w wersjach z silnikami najnowszej generacji) we wskaźnik zmiany biegów oraz tryb eko pozwalający na dalsze obniżenie zużycia paliwa nawet o 10%. W tym celu system reguluje moment obrotowy silnika, wskazania wskaźnika zmiany biegów (wyświetlającego z wyprzedzeniem pożądany bieg) oraz parametry pedału gazu.
Przy opracowywaniu Nowego Kangoo Express szczególny nacisk położono na poprawę widocznej jakości. Przeprowadzono szeroko zakrojoną analizę trwającą kilka miesięcy w celu dokładniejszego określenia elementów i kryteriów, które lepiej świadczą o solidności furgonetki. Oto kilka przykładów wprowadzonych ulepszeń:
- Wykończenie spawów
- Jakość osadzenia drzwi i klap (promień, precyzja)
- Poprawa parametrów akustycznych (wyciszenie, własności aerodynamiczne, silniki)
Wraz z pojawieniem się systemu multimedialnego R-Link Nowe Kangoo Express staje się multimedialnym samochodem z dostępem do internetu (w opcji, w standardzie w wersji Extra). Obejmuje on wbudowaną nawigację TomTom® LIVE, dostępną już w Kangoo fazy 1, oraz liczne inne funkcje takie jak ostrzeganie o niebezpiecznych miejscach czy aplikacje, które można pobrać ze strony internetowej, umożliwiającej np. odczytywanie e-maili. Zmiany wprowadzono również w ofercie radioodbiorników, która obecnie oferuje 3 poziomy: wszystkie radioodbiorniki są wyposażone w gniazdo USB i technologię Bluetooth, drugi poziom obejmuje dodatkowo odtwarzacz CD, a trzeci – system Renault R-Link.
Samochód może być również wyposażony w system ESC nowej generacji w połączeniu ze wspomaganiem ruszania pod górę (Hill Start Assist), zapewniającym większy komfort oraz funkcją Extended Grip poprawiającą przyczepność w trudnych warunkach. Pojawiła się również kamera cofania z ekranem w budowanym w przesłonę przeciwsłoneczną po stronie kierowcy. Oczywiście samochód oferuje również innowacyjne rozwiązania Renault, które przyczyniły się do popularności tego modelu jak np. odsuwana klapa w tylnej części dachu.
Kangoo Z.E.
Podobnie jak w nowym Kangoo Express, przód Nowego Kangoo Z.E. jest zgodny z nową stylistyką marki. Mocniej została zarysowana różnica między wersjami z napędem elektrycznym i spalinowym. Przynależność Nowego Kangoo Z.E. do świata samochodów elektrycznych podkreśla niebieskawy kolor logo, listew w osłonie chłodnicy i wydłużonych tylnych świateł oraz pojawienie się czarnych kloszy reflektorów.
Gniazdo do ładowania Nowego Kangoo Z.E. zostało przeniesione pod logo na masce samochodu. Kierowca będzie mógł do niego podłączyć kabel dostarczany z samochodem w celu naładowania akumulatora w ciągu 6-9 godzin z domowego Wall Boxu lub publicznego terminala.
Innym wyróżnikiem elektrycznego Nowego Kangoo Z.E. jest charakterystyczny emitowany na zewnątrz dźwięk „Z.E. Voice”, który ostrzega przechodniów o zbliżaniu się samochodu. System działa przy prędkości od 1 do 30 km/h (na postoju auto nie emituje dźwięku). Dzięki pakietowi aplikacji „My Z.E. inter@ctive” kierowca może zdalnie za pomocą komputera lub smartfona zaprogramować ładowanie Nowego Kangoo Z.E. w godzinach najbardziej korzystnych taryf.