Europejczycy od lat lubią silniki wysokoprężne, Amerykanie jeszcze wciąż się do nich przekonują, a tamtejsi producenci robią wszystko, by je pokochali. Na przykład Chevrolet latem tego roku wprowadzi do sprzedaży w Kanadzie i USA sedana Cruze z 2-litrowym turbodieslem, a na razie prezentuje go premierowo na rozpoczętym właśnie Chicago Auto Show.
Tak zwane „czyste diesle” generują przynajmniej o 90% mniej tlenku azotu w porównaniu z poprzednimi generacjami silników wysokoprężnych. Ten zamontowany w Chevrolecie Cruze Clean Turbo Diesel generuje 148 KM/110 kW mocy i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Pojazd rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 8,6, czyli szybciej niż Volkswagen Jetta TDI z przekładnią automatyczną w specyfikacji amerykańskiej – główny rywal Chevroleta na rynku USA. Poziom emisji, jakim charakteryzuje się nowy diesel w Chevrolecie Cruze mieści się poniżej limitów środowiskowych przyjętych przez amerykańskie władze.
Nowa jednostka wysokoprężna współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną. Cruze Clean Turbo Diesel wizualnie wyróżniać się będzie 17-calowymi obręczami z lekkich stopów, ogumieniem o wyjątkowo niskim oporze toczenia, specjalnym spojlerem w tyle, pakietem Aero Performance oraz skórzaną tapicerką we wnętrzu.
Cruze Clean Turbo Diesel będzie produkowany w Ohio.
„Cruze Clean Turbo Diesel to najbardziej wyrafinowany silnik wysokoprężny stosowany w samochodach osobowych, jaki kiedykolwiek wyprodukowało General Motors” – powiedział Jens Wartha, szef zespołu inżynierów, którzy zaprojektowali nową jednostkę napędową dla Cruze’a – „Połączyliśmy w nim doświadczenie ekspertów z Europy w dziedzinie produkcji diesli z wiedzą o preferencjach klientów z Ameryki Północnej”.
,