MotoNews.pl

Kia zaprezentowała nowego CUVa Cross GT Concept w Chicago

11 lutego 2013

Kia Cross GT 8

Podczas Chicago Auto Show Kia pokazała, jak udała się jej próba połączenia modelu GT z luksusowym CUVem. Gotowy produkt nosi nazwę Cross GT Concept i jak twierdzi producent „zadziwił odwiedzających wystawę eleganckim, lecz mocnym wyglądem (…) łącząc najnowocześniejsze technologie z naturą i tworząc harmonijne związek między kierowcą a samochodem, jednocześnie dbając o globalne środowisko”. Dość jednak PRowskich tekstów – przejdźmy do konkretów.

Cross GT to wyraz ambicji koreańskiego producenta, by wejść na rynek CUVów klasy premium większych niż znajdujące się aktualnie w ofercie KIA Sorrento. Nowy crossover został zaprojektowany w kalifornijskim centrum wzornictwa KIA, które kryje się także za powstaniem takich konceptów, jak: Track’ster, KV7 i Soul’ster.

Cross GT ma większy prześwit i większą przestrzeń bagażową oraz napęd na wszystkie koła. Mierzy 490 cm długości, 201 cm szerokości i 166 cm wysokości, a jego osie rozstawiono w odległości 310 cm. Nadwozie ma krótkie zwisy i jest mocno poszerzone. Dobrą widoczność z kabiny zapewnia podwyższona pozycja foteli i duże powierzchnie przeszklone. Cechą wyjątkową nowego koreańskiego CUVa są tylne drzwi otwierane od słupka B na zewnątrz (tzw “suicide doors”, czyli “samobójcze drzwi”). We wnętrzu mogą wygodnie podróżować cztery osoby (w tyle zamontowano kubełkowe fotele). Światło wpada do wnętrza nie tylko przez szyby, lecz także przez z dach złożony z kilku paneli z sześciokątnymi wstawkami ze szkła. Cross GT zaprezentowany na targach w Chicago został pokryty lakierem w ciekawym, miedzianym odcieniu Fusion Copper.

Pod maską nowego crossovera Kia kryje się wydajny napęd hybrydowy, na który składa się 3,8-litrowy silnik V6, silnik elektryczny w kształcie „naleśnika (nie żartujemy, tak to właśnie opisał producent), 8-biegowa przekładnia automatyczna i system „torque vectoring”, czyli układ sterowania momentem napędowym umożliwiający hamowanie przy pomocy silnika. Łączna moc tego systemu to 400 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 678 Nm. Zasięg w trybie czysto elektrycznym to 20 mil (ok. 32 km). Niestety na razie jednostka napędowa wykorzystana w Cross GT to tylko koncept, ale Kia zapewnia, że pewnego dnia może znajdzie się w którymś z modeli produkcyjnych.

Zdjęcia: Kia, newspress.co.uk, opracowanie: BM